بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، 45 تا 55 درصد تزریق ها در سراسر جهان با ایمنی کافی همراه نیستند و حتی بسیاری از آنها موجب بروز بیماری های خطرناکی می شوند.

کمال بشارتی اصل، متخصص بیماری های عفونی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به پیشرفت های چشمگیر در جنبه های مختلف بهداشتی و درمانی ، اما هنوز هم بسیاری از عوامل میکروبی و ویروسی موجب بروز بیماری های مختلف و تهدید سلامت انسان ها می شوند.

وی با بیان اینکه عوامل عفونی از راههای مختلفی منتقل می شوند، تصریح کرد: یکی از مهمترین راههای انتقال عفونت، تزریق خون و سایر مواد از طریق سرنگ است که متاسفانه در بسیاری از موارد سرنگ ها آلوده بوده و چندین مرتبه مورداستفاده قرار می گیرند.

بشارتی اصل با اشاره به اینکه بسیاری از موارد ابتلا به بیماری های عفونی و مرگ و میر ناشی از آن به دلیل تزریق های غیر ایمن بروز می کند، تاکید کرد: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، 45 تا 55 درصد تزریق در سراسر جهان با ایمنی کافی همراه نیستند و حتی بسیاری از آنها موجب بروز بیماری های خطرناکی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری هایی که درحال حاضر با ابتلا و مرگ ومیر بالایی همراه هستند به دلیل تزریق های غیر ایمن ایجاد می شوند که ایدز و هپاتیت از جمله مهمترین آنها محسوب می شوند. /ح

برچسب ها: تزریق ، مرگ ، بیماری ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.