سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير دفتر تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛

کاهش سرانه مصرف لبنيات به 60 درصد رسيد

با گران شدن افزايش قيمت لبنيات ميزان مصرف لبنيات از 85 در صد به 60 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ؛دکتر علی کشاورز مدیر دفتر تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر همایش بین المللی مکمل های غذایی، رژیمی و دارویی امروز 28 مرداد در نشست خبری این همایش گفت: ما کشوری هستیم که الگوی زندگی  و غذاییمان در حال تغییر است و این گسترش شهر نشینی باعث شده فعالیت از مردم گرفته شود و تمام این عوامل دست به دست هم داده و منجر به بروز چاقی و بیماری های مختلف شود.

وی ادامه داد: تغییر الگوی غذایی باعث شده که گستردگی مصرف مکمل های غذایی و دارویی از گروه های ویژه یعنی کودکان، سالمندان، زنان به ویژه زنان باردار خارج شده و به افراد بیشتری گسترش یابد.

کشاورز ادامه داد: براساس یک تحقیقی که در سال 1374 در هفت استان کشور صورت گرفت نشان داده شد که 50 درصد مردم کمبود ریز مغذی ندارند اما مازاد دریافت انرژی دارند و در مقابل 40 درصد دیگر افراد دچار کمبود انواع ریز مغذی بودند.

وی با بیان اینکه 20 تا 25 درصد مردم از لحاظ دریافت انرژی متعادل هستند تصریح کرد: 40 تا 45 درصد افراد در حال حاضر سیری سلولی دارند ولی این به قیمت دریافت مازاد انرژی است همچنین حدود 30 درصد افراد دچار انواع کمبودها هستند باید توجه داشت که عمده ترین کمبودها مربوط به آهن، کلسیم و ویتامین D و ویتامین b2 است.

کشاورز اظهار کرد: 50 درصد دختران 14 تا 49 ساله سوء تغذیه فقر آهن و یک سوم آنها مبتلا به کمبود فقر آهن هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از علل کمبود کلسیم و ویتامین b2 کاهش مصرف لبنیات است به طوریکه با افزایش قیمت لبنیات میزان مصرف سرانه لبنیات از 80 تا 85 درصد به 60 درصد کاهش یافته است./ع2

برچسب ها: لبنیات ، کلسیم ، ویتامین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.