سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر دقیقه 3 نوزاد به دلیل محرومیت از شیر مادر از دنیا می‌روند

خلیل فریور گفت: در هر دقیقه سه نوزاد به دلیل محرومیت از شیر مادر و عدم تغذیه مناسب از دنیا می‌روند و هر سال 3.1 شیرخوار تلف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ خلیل فریور اظهار داشت: در هر دقیقه سه نوزاد به دلیل محرومیت از شیر مادر و عدم تغذیه مناسب از دنیا می‌روند و هر سال 3.1 شیرخوار تلف می‌شوند و امروز در کشور ما قیمت هر قوطی‌‌ شیرخشک به قیمت یک کیلو گوشت نزدیک شده است.

فریور با اشاره به آیات قرآن کریم ابراز داشت: تغذیه نوزاد با شیر مادر از سوی خداوند توصیه شده است و در این مورد آیاتی برای مدت شیردهی، اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر و حقوق شیردهی بیان شده است.

وی افزود: بر اساس تعهدات مذهبی، حرفه‌ای و اخلاقی تمام‌ ما موظف به توصیه مادران برای تغذیه نوزاد از شیر مادر هستیم، متخصصان زن باید در دوران بارداری مزایای شیردهی را برای مادر شرح دهند که ‌اکثرأ در این زمینه ضعیف هستند و این وظیفه را درمانگاه‌های بارداری انجام می‌دهند.

عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر خطاب به پزشکان حاضر در جلسه اظهار داشت: باید رازدار باشید و اگر خانمی برای مشکل شیردهی کم به شما مراجعه کرد، بلافاصله شیر خشک را تجویز نکنید که شاید تصور ذهنی او یا دلایل دیگری وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در قرآن کریم هم آمده است که شیر مادر هیچ جایگزینی ندارد، عنوان کرد: اگر در همان ساعت نخست تولد نوزاد را در بیمارستان از مادر جدا نکنند و پیوند عاطفی را از طریق پوست میان مادر و فرزند برقرار کنند، این چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید.

برچسب ها: دقیقه ، نوزاد ، شیر ، مادر ، تغذیه ، دنیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.