سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با این کار رشد ناخن خود را متوقف می کنید

بانوان به رشد ناخن و زیبایی خود اهمیت بسیار زیادی می دهند اما برخی از افراد برای داشتن این زیبایی به کارهای مخربی روی می آورند که باعث از بین رفتن زیبایی خدادادی ناخن خود می شود.

مریم اورعی پزشک بیماری های پوست و مو و عضو انجمن  علمی پزشکی لیزر ایران در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: کاشت ناخن عملی است که یک پروتز از جنس پلاستیک یا مواد دیگر در ناحیه بستر رویش ناخن به کمک  یک سری مواد با فشار در قسمت پروکیسمال ناخن قرار داده می شود.
 
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه این مواد به مدت طولانی روی صفحه ناخن قرار می گیرند و معمولا ناخنی  که به صورت پروتز چسبانده  می شود از ناخن اصلی  بلند تر است می تواند در  دراز مدت که  فرد از انگشت ها استفاده می کند منجر به جدا شدن صفحه ناخن از بستر ناخن شود.
 
 اورعی در خصوص عوارض دیگر کاشت ناخن تصریح کرد:  ممکن است در طولانی مدت باعث کنده شدن بخش هایی از ناخن را ایجاد کند و حتی زمانی که فرد بخواهد این پروتز را  عوض کند شاهد بد شکل شدن صفحه ناخن خود باشد و ممکن است ناخن شکل غیر یکنواخت پیدا کند.
 
وی به ایجاد عفونت های قارچی در زیر بستر ناخن مصنوعی اشاره کرد و افزود: رشد بعضی از قارچ ها و میکروب ها یکی دیگر از مشکلات  کاشت ناخن است که این  عفونت ها در طولانی مدت مشکل  ساز می شوند و  معمولا در ماه های خیلی طولانی و سختی را به همراه دارند عضو انجمن علمی پزشکی  لیزر ایران اظهار داشت: قرمزی، التهاب، تورم خفیف در اطراف چین ناخن در اثر حساسیت های تماس و هم در اثر عفونت  ها ایجاد می شود و صفحه رشد کننده ناخن را تحت تاثیر خود قرار دهد.
 
 وی در پایان خاطر نشان کرد: هر چیزی به صورت طبیعی و  خدادادی زیباتر  و جذاب تر است و بهتر این روند مخربی  که در کشورها در اثر مد ایجاد شده اصلاح شود./ع2
برچسب ها: ناخن ، لیزر ، کاشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.