سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

واگذاري مديريت دانشگاه به هيئت امنا روشي پيشرفته‌، علمي و مستدل است

"عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی" گفت: واگذاري مدیریت دانشگاه‌ها به هیئت‌هاي امنا روشي پیشرفته، علمی و مستدل است که دانشگاه را از عواقب تصميم‌گيري‌هاي سليقه‌اي و فردي مصون نگه مي‌دارد.

مجتبی مطهری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه اداره فردی دانشگاه باعث آسیب این حوزه خواهد شد، اظهار داشت: اداره دانشگاه از سوي يک هیئت امناي قوي روش پیشرفته، علمی و مستدلی است که می‌تواند در کیفیت علمی دانشگاه بسیار موثر باشد.

این استاد با اشاره به اینکه یکی از تاثیرات مدیریت هیئت امنایی دانشگاه محول کردن وظایف و کارهای هیئت علمی و گروه‌های علمی به خود هیئت‌هاي علمی دانشگاه خواهد بود، افزود: بعضی اوقات تصمیم‌گیری‌های مربوط به مسائل اعضای هیئت علمی به رئیس دانشگاه واگذار می‌شود که این امر موجب بروز رویکرد شخصی و سلیقه‌ای شده و دلخوري اساتید و اعضای هیئت علمی را در پی داشته است.

وی با انتقاد از تعویض سلیقه‌ای اساتید در دانشگاه تصریح کرد: در دولت گذشته این عمل موجب صدمه و افت سطح علمی دانشگاه شد که اکثر دانشجویان و اساتید به دلیل افت علمی دانشگاه‌ها بسیار ناراحت هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه وزیر علوم علاوه بر تدین بايد با شناخت نیاز علمی امروز جامعه ايراني بهای لازم را به علم و تخصص بدهد، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اعتدال‌گرایانه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اداره کشور و انتخاب وزیر علومی روشن‌بین می‌تواند تحولی در سیستم دانشگاهی کشور به خصوص از لحاظ علمی بوجود آورده و مشکلات‌ موجود را مرتفع سازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، علمی ، مستدل ، هیئت ، امنایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.