سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره کنترل ايدز وزارت بهداشت خبر داد

ممنوعیت استفاده از کیت‌های تشخیص سریع HIV برای خود آزمونی

دکتر عباس صداقت گفت: استفاده از کیت‌های تشخیص سریع برای تشخیص احتمال آلودگی به HIV است و استفاده از آن توسط افرادی که آموزش استفاده از این کیت‌ها را ندیده‌اند به منظور خود آزمونی ممنوع است.

"دکتر عباس صداقت"، رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: سالها پیش سازمان جهانی بهداشت به کارگیری کیت‌های تشخیص سریع را به کشور ما پیشنهاد کرد که هدف از آن افزایش دسترسی افرادی که سریع به آزمایش HIV نیاز دارند، عنوان شد.

وی ادامه داد: اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت با اداره تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه مرجع سلامت حدود چهار سال برای امکان به کارگیری این کیت‌ها تلاش‌های زیادی کردند که هم اکنون چهار برند از برندهای مورد تائيد سازمان جهاني بهداشت در کشور موجود است. 

وی با بیان این که کسانی از این کیت‌ها استفاده می‌کنند باید آموزش لازم را دیده باشند، عنوان کرد: به همین منظور در پروتكل این کیت‌ها اعلام شده که استفاده از این کیت‌ها به عنوان خود آزمایی ممنوع است و امکان استفاده از آن وجود ندارد، تا از این طریق نتیجه اشتباه بگیرد. 

همچنین استفاده از این کیت ها در آزمایشگاههای تشخیص طبی ممنوع است ولی امکان استفاده از این کیت‌ها در مطب و کلینیک های خصوصی هم وجود دارد ولی افراد ارائه کننده این خدمت باید آموزش لازم را ببینند. 

صداقت ادامه داد: کیت‌های استاندارد در اختیار معاونت بهداشتی قرار گرفته است  و افرادی که به دلایلي متقاضی انجام آزمایش HIV هستند می توانند با مراجعه به مراکز دولتی این آزمایش را به صورت مجانی انجام دهند./ ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.