طبق جديدترين آمار وزارت بهداشت تعداد مبتلايان به ايدز در كشور به 26556 نفر رسيد.

دكتر عباس صداقت رئيس اداره كنترل ايدز وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: طبق آمار جديد تعداد مبتلايان به ايدز 26556 نفر رسيده است كه از تقريبا 89/6 درصد اين افراد مرد و 10/4 درصد زن هستند و بيشترين آمار گروه سني مبتلايان 25 تا 34 سال است كه 46/1 درصد از مبتلايان را تشكيل مي‌دهند.

وي ادامه داد: همچنان استفاده از وسايل تزريقي مشترك با آمار 68/14 درصد انتقال HIV 12/3 درصد انتقال از طريق ارتباطات جنسي محافظت نشده، 1/2انتقال از مادر به كودك و 17/1 درصد از راههاي ناشناخته صورت مي‌گيرد.

صداقت در خصوص آمار سال 91 نيز اظهار كرد: 52/2 افراد از طريق اعتياد تزريقي، 33/2 درصد از طريق از طريق روابط جنسي محافظت نشده، 3/3 درصد راههاي ناشناخته به HIV مبتلا شده‌آند و در كل آمار ابتلا در سال 91 ، 1498 مورد گزارش شد.

وي با اشاره به اين كه آمار ها حاكي از افزايش ابتلا به ايدز در زنان است عنوان كرد: همچنين ابتلا به HIV از طريق روابط جنسي محافظت نشده نيز در حال افزايش است و اين نشان مي‌دهد كه اگر مداخلات موثر انجام نگيرد با موج سوم ايدز روبه‌رو خواهيم بود.

رئيس اداره كنترل ايدز وزارت بهداشت در خصوص موج سوم ايدز تصريح كرد: موج سوم ايدز به اين معناست كه ايدز وارد جامعه عمومي شود كه در اين امر روابط جنسي محافظت نشده و مواد محرك روان‌ گردان نقش بسزايي دارند./ع2

برچسب ها: ایدز ، بهداشت ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار