سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

20 درصد از محصول زيتون باشت بصورت كنسروي برداشت مي شود

رييس توليدات گياهي جهاد كشاورزي باشت گفت: 20 درصد از محصول باغ هاي زيتون اين شهرستان بصورت كنسروي برداشت و روانه بازار مي شود.

 علي امامي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج با بيان اينكه هم اكنون برداشت زيتون كنسروي از باغ هاي اين شهرستان آغاز شده است افزود: پيش بيني مي شود امسال بيش از450 هزار كيلوگرم زيتون در اين منطقه برداشت شود.
وي سطح زير كشت باغ هاي زيتون شهرستان باشت را بيش از 180 هكتار اعلام كرد و افزود: برداشت زيتون روغني نيز از اوايل شهريور امسال آغاز و تا آبان ادامه خواهد داشت.
امامي ميزان متوسط برداشت زيتون در هر هكتار از باغ هاي شهرستان را دو هزار و 500 كيلو گرم برآورد كرد و گفت: بخش عمده از زيتون توليدي شهرستان براي صنايع تبديلي به استان هاي همجوار صادر مي شود.
وي با بيان اينكه خريد هر دو نوع زيتون توليدي شهرستان به صورت توافقي است تصريح كرد: توسعه باغ هاي زيتون براساس سيستم كشت متراكم و يكي از برنامه هاي مهم توسعه اي باغي جهاد كشاورزي شهرستان است كه در دستور كار قرار دارد.
امامي با اشاره به فعال نبودن صنعت فرآوري اين محصول گرمسيري در باشت افزود: زيتون توليد شده در اين شهرستان از نوع مرغوب است كه تا رسيدن به مراحل فرآورده و بسته بندي با افت كيفيت مواجه و در نتيجه موجب زيان مالي بهره بردار مي شود./ب

برچسب ها: محصول ، زیتون ، کنسروی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.