سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

90 درصد آژانس‎ها تاکسی‎متر ندارند

در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان موافقت شد تا از این پس، نرخ کرایه تاکسی تلفنی در سطح شهر بر اساس کیلومترشمار مشخص شود که این مصوبه با اکثریت آراء به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  مصوبه ساماندهی نرخ تاکسی تلفنی در گرگان موافقان و مخالفانی هم داشت که خواندن نظرات آنها خالی از لطف نیست.

90 درصد آژانس‎های مسافربری مجهز به تاکسی‎متر نیستند

فائزه عبداللهی یکی از منتقدان مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی تلفنی بر اساس تاکسی‎متر در گرگان بود، وی با تاکید بر اینکه 90 درصد آژانس‎های مسافربری مجهز به تاکسی‎متر نیستند، متذکر شد: با توجه به فراوانی آژانس‎ها در سطح شهر گرگان باید زمانی این مصوبه اجرایی شود که تاکسی‎تلفنی‎ها مجهز به تاکسی‎متر باشند و بر اساس آن، نرخ‎ها تعیین شود.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه نرخ‎گذاری بدون هیچ مبنایی درست نیست، تصریح کرد: اگر تعیین نرخ را به عهده آژانس‎ها بگذاریم آن وقت این نرخ‎گذاری یک اعتماد یک‎سویه است یعنی مسافران باید نسبت به پرداخت کرایه به رانندگان اعتماد صددرصد کنند که این دیدگاه دور از عدالت است.

عبداللهی افزود: شورا قیمت را اعلام کند یا نه، رانندگان آژانس‎ها در این زمینه خودشان تصمیم‎گیر هستند.

میانگین نرخ تاکسی 22 درصد افزایش پیدا کرده است

اما رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری گرگان معتقد است که میانگین نرخ تاکسی و آژانس 22 درصد افزایش پیدا کرده است.

سید رضا حسینی با بیان اینکه تعیین نرخ تاکسی‎ها بر اساس کیلومترشمار آنالیز و در این راستا راهکارهایی ارائه شده است، افزود: در ارائه نرخ‎های پیشنهادی علاوه بر حق رانندگان، حقوق شهروندان نیز دیده شده است چنانکه در این زمینه قبض‎هایی نیز پیش‎بینی شده که بر اساس نرخ مبدأ و مقصد نرخ‎گذاری تعیین می‎شود.

وی ادامه داد: اگر مسافری بابت نرخ تاکسی شکایت داشته باشد می‎تواند به تاکسیرانی اطلاع دهد تا موضوع بررسی شود.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری گرگان با بیان اینکه تعیین نرخ بر اساس مبدأ و مقصد شفاف نبوده است، خاطرنشان کرد: بر اساس تاکسی‎متر، قیمت واحدی برای مسافر پیش‎بینی شده که اعمال آن به عدالت نزدیکتر است.

ربیعی حمایت خود را برای نرخ‎گذاری تاکسی تلفنی بر اساس تاکسی‎متر اعلام کرد

حسین ربیعی رئیس شورای شهر اسلامی گرگان حمایت خود را برای نرخ‎گذاری تاکسی تلفنی بر اساس تاکسی‎متر اعلام کرد و گفت: به نظر می‎رسد نرخ‎گذاری از این طریق در مسیر درست‎تری باشد.

نصب کیلومترشمار روی تاکسی تلفنی‎ها و ناوگان شهری بازخورد خوبی ندارد

علی کلاتی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز با اشاره به تعیین تکلیف نرخ تاکسی تلفنی از سوی سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: برای اینکه پاسخگوی شهروندان و رانندگان ناوگان درون‎شهری باشیم باید نرخ‎ها شفاف‎سازی شود تا اعلام رسمی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ناوگان درون شهری به سه دسته تاکسی، تاکسی تلفنی و اتوبوس تقسیم می‎شوند، افزود: استفاده از تاکسی برای افراد نیمه‎مرفه، تاکسی تلفنی برای افراد مرفه و استفاده از اتوبوس نیز برای اقشار آسیب پذیر جامعه است.

کلاتی با بیان اینکه استفاده از تاکسی تلفنی در سطح شهر مشتری خاص خودش را دارد، اذعان کرد: بالای 90 درصد مشتری تاکسی تلفنی‎ها افراد شناخته شده و دارای مسافت مشخص هستند و تعداد اندکی نیز وجود دارند که مسیر و مسافت آنها نامعلوم است.

وی با اشاره به اینکه بیان داشت: تجربه نشان داده نصب کیلومترشمار روی تاکسی تلفنی‎ها و ناوگان شهری بازخورد خوبی ندارد چنانچه در این راستا  2 هزار و 500 دستگاه خریداری شده و در اختیار تاکسی تلفنی‎ها قرار گرفته و عملا از دسترس خارج است.

پس از بحث و گفت‎وگوهای فراوان در این زمینه مصوبه نرخ گذاری کرایه آژانس‎ها بر اساس کیلومترشمار با کسب بیشترین آرای اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در صحن علنی به تصویب رسید و این مصوبه پس از طی مراحل قانونی و تصویب فرمانداری گرگان قابلیت اجرا خواهد داشت./ج1

برچسب ها: تاکسی ، نرخ ، ناوگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.