سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوي/

استقبال از نمایشگاه طلا و جواهر مشهد با وجود مشکلات اقتصادی

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهرات، نقره، ساعت، سنگ‌های قیمتی، ماشین‌آلات وتجهیزات وابسته مشهد، در حالی برگزار شد و به پایان رسید که بازار شاهد کاهش قیمت نسبی این محصولات نسبت به چند ماه گذشته بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، منطقه خراسان، معمولا برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برای اجناس و محصولات با ارزشی مانند طلا و جواهرات، شرایط امنیتی خاص خود را می‌طلبد. هرچند این شرایط با مذاق خیلی از بازدیدکنندگان جور در نمی‌آمد، اما این نمایشگاه شلوغ‌تر از نمایشگاه‌های اخیر بود.

نقش سنگ‌های قیمتی، جواهرات و نقره در این نمایشگاه، پررنگ‌تر از طلا و محصولات خالص آن بود. در واقع می‌توان گفت که جنبه تشریفاتی و لوکس این نمایشگاه بیش‌تر از جنبه‌های دیگر آن به چشم آمد.

عامل توسعه خوشه جواهرات مشهد در خصوص برگزاری این نمایشگاه در سه روز گذشته، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، استقبال خوبی از نمایشگاه طلا و جواهر صورت گرفت.

محمدجواد پیش‌بین تاکید کرد: هر چند در سال گذشته بنا به دلایلی این نمایشگاه برگزار نشد، اما امسال با وجود مشکلات اقتصادی که تولیدکنندگان با آن مواجه بودند، حضورشان در نمایشگاه پررنگ‌تر است.

دبیر کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت فیروزه و سنگ‌های ملی، با تاکید بر راضی‌کننده بودن حضور افراد ذی‌نفع در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به رونق نمایشگاه‌های سال‌های گذشته نبود، اما حضور تعدادی از ماشین‌سازهای فعال در بخش طلا و جواهر، مایه امیدواری در این صنعت به شمار می‌آید.

عامل خوشه جواهرات مشهد با عنوان این‌که به لطف برگزاری این نمایشگاه، رقمی بالغ بر 120 میلیارد ریال ماشین‌آلات وارد خوشه جواهرات مشهد شد، تصریح کرد: وجود این ماشین‌آلات درچند سال، منجر به بهبود وضعیت صنعت جواهرات می‌شود، همان‌طورکه در سال‌های گذشته چنین اثرات مطلوبی را به همراه داشته است.

نمایشگاه‌های بین‌المللی از عوامل توسعه است

در همه کشورهای دنیا، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی عاملی برای رونق و توسعه صنایع مختلف به شمار می‌رود. البته برگزاری نمایشگاه‌های لوکسی مانند طلا و جواهرات، در ایران که خود مرکزی برای این صنعت در دنیا به حساب می‌آید، بومی‌تر است. در نمایشگاه مشهد نیز کم‌تر می‌شد حضور برندهایی از کشورهای خارجی را در غرفه‌های نمایشگاه مشاهده کرد، اما حضور غیرایرانی‌ها، به خصوص عرب‌ها در بین بازدیدکنندگان‌ محسوس بود.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر مشهد در این خصوص عنوان کرد: با وجود اینکه نمایشگاه برگزار شده همزمان با روزهای پیک کاری فعالان در این حوزه بود، اما حضور آن‌ها در نمایشگاه بسیار پررنگ بود.

محمدرضا وفادار با بیان این‌که وجود این نمایشگاه‌ها باعث توسعه صنعت فیروزه و تولید طلا می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، ورود دستگاه‌های خاص از طریق این نمایشگاه‌ها، باعث شد که کشور در تولید النگو به خودکفایی و حتی صادرات برسد.

زمان نمایشگاه کوتاه بود

البته شاید در چنین حوزه‌های گسترده و جذابی، زمان سه روزه‌ برای برگزاری نمایشگاه کافی نباشد، اما باز هم وجود آن‌ها، حتی در مدت زمانی اندک خالی از لطف نیست، چراکه افراد زیادی را جذب خود کرده و باعث توسعه و پیشرفت خواهد شد.

هرچند شاید وضعیت اقتصادی اصناف مختلف، علت کوتاهی دوره‌های مختلف نمایشگاه‌ها باشد، اما امید است که با بهبود وضعیت و کاهش مشکلات اقتصادی در ماه‌های آینده، شاهد رونق گرفتن بیش‌تر همه نمایشگاه‌ها در تمام اصناف باشیم.


منبع: ایسنا
برچسب ها: نمایشگاه ، مشهد ، طلا ، جواهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.