سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسرآصف روستايي پر جاذبه در مرکزي

کسرآصف روستایی کوهستانی در انتهای دشت پهناور فراهان با قدمت چندین هزار ساله است که در دوران باستان به دلیل موقعیت استراتژیک نظامی بصورت یک قلعه نظامی بوده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران کسرآصف روستایی کوهستانی در انتهای دشت پهناور فراهان با قدمت چندین هزار ساله که در دوران باستان به دلیل موقعیت استراتژیک نظامی بصورت یک قلعه نظامی بوده است که آثار قلعه در مرکز روستا وجود دارد.

موقعيت روستا

موقعیت جغرافیایی کسرآصف بدین شرح است: از جنوب با روستای خنجین از شرق با روستای باستانی فردقان (پردقان)، از شمال با روستاهای وسمق و قوشه خانه و از غرب با روستای چوگان مرز مشترک دارد.

جاذبه طبيعي روستا

ازجاذبه های طبیعی این روستا میتوان به کوه "گون قرمز" اشاره کرد.این کوه در زبان محلی به "کولَه داغ" معروف است که در حد فاصل مرز کسرآصف با وسمق قرار دارد.

غارها جاذبه متفاوت روستا

همچنین غارهای متعدد در اطراف روستا به جذابیتهای طبیعی این روستا افزوده است. مزرعه بزرگ نیم آوور در این روستا نیز دیدنی ست. همچنین به دلیل کوهپایه ای بودن آن و داشتن باغها و دشتهای سرسبز شباهت زیادی به مناظر شمالی کشور دارد.

ويژگي هاي تاريخي روستا

از جاذبه های تاریخی این روستای باستانی میتوان به "مونجوخ تپه" و "قلعه باستانی در مرکز این روستا" و "بویوک دره" به معنی "دره بزرگ" بین کسرآصف و فردقان اشاره کرد که در اینجا آثار قبور گبرها که با گچ ساخته شده مشهود است ضمنا" غار مونجوخ تپه که سفالهای فراوانی در آنجا موجود است در جنوب کسرآصف می باشد و همچنین غار انجیر آقاجی که از سقف سنگی آن آب میچکد و چند اصله درخت نیز آنجا را مصفا کرده است در شمال کسر آصف قرار دارد.

"امامزاده امیرعبدالله" و "مسجد جامع روستا" نیز جاذبه های مذهبی روستا هستند.

کشاورزي روستا

از محصولات کشاورزی روستا میتوان به گندم، جو، نخود، لوبیا، میوه هایی مثل زردآلو، گردو و خصوصا" انواع انگور اشاره کرد.

منبع: 
www.kasrasef.blogfa.com

برچسب ها: روستا ، کوهستان ، دشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
بهروزحاجیلو
۰۳:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
باتشکرازخانم دکترآقامیری بابت این گزارش ومعرفی روستای کسرآصف
جواد
۲۱:۵۴ ۰۹ دی ۱۳۹۲
پرچم همه جا بالاست....سلامتي همه كسرآصفي ها...
محمد جواد
۱۶:۵۲ ۱۴ دی ۱۳۹۵
پرچم همیشه بالا بوده