سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغيير سياست‌ها نياز به نقدينگي را براي شركت‌هاي داروسازي 20 برابر كرد

از اواخر سال 91 و بطور مشخص در سال 92 دولت سياست‌هاي خود را كاملا تغيير داده و ارز مبادله‌اي را نقدي و بطور علي‌الحساب به صنايع داروسازي اختصاص داد.

دكتر عباس كبريايي‌زاده عضو هيات مديره سنديكاي داروهاي انساني با اشاره به اينكه از اوخر آذر ماه سال 91 تا ارديبهشت سال 92 هيچ ارزي به دارو اختصاص نيافت به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با اختصاص نيافتن ارز ذخيره دارويي كشور به صفر رسيد اما از ارديبهشت امسال تخصيص ارز كمي بهتر شده و عموما اختصاص ارز مبادله‌اي كه نياز به نقدنگي بيشتري دارد آغاز شده است.

وي افزود: شركت هاي دارويي در سال 90 ده درصد ارز خريداري شده را پرداخت و مابقي را در زمان ورود كالا تصفيه مي كردند اما با تغيير سياست هاي دولت فروش ارز نقدي شد.

كبريايي‌زاده با اشاره به اينكه ارز 1226 تومان به طور ناگهاني در سال 92 به 2500 تومان تبديل شد اظهار داشت: تغيير نرخ ارز صنايع و شركت‌هاي داروسازي را با مشكل مواجه كرد بطوري كه جهت تامين نقدينگي مورد نياز خود براي خريد ارز در تنگنا قرار داشتند.

وي با اشاره به اينكه بانكها حدود 35 درصد علاوه بر مبلغ 2500 تومان ارز مبادله‌اي به عنوان حاشيه امن از شركت‌هاي پخش دريافت مي‌كردند خاطرنشان ساخت: سياستهاي سختگيرانه و بازدارنده صنايع دارويي كشور موجب شد تا زنجيره تامين دارو كه درخواست گذشته كمتر از 2 ماه بطول مي‌انجاميد به مدت زمان 6 تا 10 ماه تغيير پيدا كند./ع2

برچسب ها: دارو ، ارز ، نقدینگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.