ارتباط مستقیم و دو جانبه بین صنعت داروسازی و آموزش نیروی متخصص در دانشگاه ها باعث ایجاد پیشرفت و خودکفایی داروسازی کشور می شود.

دکتر آزاده شوشی زاده، متخصص دامپزشکی و فعال در صنعت داروسازی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: صنعت داروسازی به لحاظ ارتباط مستقیم آن با سلامت مردم بسیار بالا و با اهمیت است و سرمایه گذاری در این صنعت ثمرات و مزیتهای فراوانی را برای سلامت کشور به ارمغان می آورد.

وی افزدود: در صنعت داروسازی کشور هر چقدر سرمایه گذاری بیشتری در جهت تحقیق و پژوهش و استفاده از منابع انسانی مجرب داشته باشیم شاهد سلامت مردم و رشد و شکوفایی اقتصادی و پیشرفت همه جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آموزش نیروهای داروساز در آموزش عالی کشور در مسیری نیست که این افراد بتوانند بعد از فراغت از تحصیل بتوانند به تولید داروهای مورد نیاز کشور بپردازند و این افراد باید مراحل مختلف دیگری را نیز طی کنند تا بتوانند یک تولید کننده دارو شوند.

دکتر شوشی زاده خاطر نشان کرد: تربیت نیروی متخصص صنعت داروسازی در دانشگاه ها و اهمیت و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و پژوهش در این صنعت نیز راهگشای شکوفایی این صنعت است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار