سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با 24 ساله شدن شبکه رادیویی سلامت؛

توجه ویژه به چهار حوزه تخصصی سلامت فراهم می شود

مدیر شبکه رادیویی سلامت گفت: با 24 ساعته شدن شبکه رادیویی سلامت از ابتدای شهریور ماه به چهار حوزه تخصصی سلامت توجه ویژه ای می شود.

دکتر علیرضا بهفر، مدیر شبکه رادیویی سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: استراتژی و سیاستگذاری شبکه رادیویی سلامت براساس تعریف سلامت بین المللی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق تعریف سازمان بهداشت، سلامت یعنی نبود بیماری نیست؛ بلکه داشتن سلامت معنوی، روانی، اجتماعی و جسمی است، ادامه داد: سیاستگذاری شبکه رادیویی سلامت نیز توجه به چهار بعد سلامت همچون معنویت و سبک زندگی سالم، سلامت روانی و خانواده، سلامت اجتماعی و سلامت جسمی است.

مدیر شبکه رادیویی سلامت با اشاره به اینکه رسانه ملی به دلیل ابعاد کشوری و دسترسی آسان، از قدرت فرهنگ سازی بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد: اطمینان مخاطبان به موضوعات سلامت 97 درصد است و قدرت فرهنگ سازی رسانه ملی در حوزه سلامت 75 درصد و مابقی رسانه ها اعم از مجازی و مکتوب 25 درصد است.

دکتر بهفر با بیان اینکه دسترسی آسان و گستردگی باعث شده است که رسانه ملی قدرت بیشتری در فرهنگ سازی داشته باشد، اظهار داشت: رادیو نسبت به تلویزیون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که مخاطبان در حین انجام کارهای روزانه (نشستن در تاکسی و ...) می توانند از داده های سلامت استفاده کنند؛ اما برای تماشای تلویزیون حتما باید از انجام فعالیت های روزانه دست بکشیم تا بتوانیم اطلاعاتی را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین برد صدا در کشور با توجه به مشغله های کاری خیلی می تواند در راستای فرهنگ سازی و نگرش مخاطبان کمک کند، مضاف بر اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور، صدا و سیما سالانه 10 درصد در راستای سلامت کشور و ارتقای دانش سلامت نقش داشته باشد.

مدیر شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه معاونت صدا در سال 1381 شبکه رادیویی سلامت را راه اندازی کرد، خاطرنشان کرد: این شبکه از ابتدای شهریور ماه بصورت 24 ساعته برنامه پخش می کند تا بتواند در راستای ارتقای سلامت گام های موثری بردارد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.