سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 73 درصدي صادرات منطقه آزاد اروند به کشور عراق/ميز صادرات به کشورعراق تشکيل مي شود

نخستين ميز بررسي صادرات به کشورعراق به منظور بررسی موانع و مشکلات صادرکنندگان و ارائه راهکار جهت حل مشکلات و موانع صادرات به عراق برگزار می‌گردد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدی نیک پی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند،  با اشاره به برگزاري نخستين ميز بررسي صادرات به کشورعراق، گفت: این میز به منظور بررسی موانع ، مشکلات و توسعه مبادلات تجاری صنعتگران، تجار و صادرکنندگان منطقه آزاد اروند با کشور عراق و ارائه راهکارهای اجرایی جهت حضور در بازار عراق برگزار می شود.

نیک پی برپايي این میز زمينه ساز آمادگی صادرکنندگان ، صنعتگران و بازرگانان منطقه در جهت حضور در نمايشگاه های بين المللي بازرگاني عراق در طی سال جاری دانست و تاکيد کرد:‌ هم سویی با تحولات بازار گسترده و متنوع عراق، افزایش کیفیت و کسب اطلاعات حقوقی و تجاری جهت حفظ و گسترش سهم بازار در این کشور الزامی است.

وي ادامه داد:‌ ميز بررسي صادرات به کشورعراق  با حضور جمعی از مسئولان اقتصادی عراق، نمایندگان دستگاه‌های دولتی، رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق و تجار، بازرگانان و صنعتگران ايراني تشکيل مي شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد : حجم صادرات منطقه آزاد اروند به کشور عراق در چهار ماهه  نخست سال جاری 176 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به میزان 102 میلیون دلار، معادل 73 درصد رشد داشته است.

نیک پی مواد شوینده، مواد غذایی، مصالح ساختمانی را از جمله محصولات صادراتی به عراق اعلام کرد و تصريح کرد: صادرکنندگان ما شناخت خوبی از ذائقه و فرهنگ شهروندان عراقی دارند که به موجب آن کشورعراق به يکي از بازارهاي مطلوب صادراتي براي تجار و صنعتگران ایرانی مبدل شده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اروند ، صادرات ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.