همایش تجلیل از "صادرکنندگان نمونه" در راستای ایجاد انگیزه و رقابت بین صادرکنندگان در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدی نیک پی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه منطقه آزاد اروند و دست اندرکاران صادرات به مناسبت روز ملی صادرات برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اهداف انتخاب صادرکنندگان نمونه اظهار داشت: ارج نهادن به تلاش قابل تقدیر فعالان عرصه صادرات کالا و خدمات، ایجاد انگیزه و رقابت بین صادرکنندگان، کمک به تحقق اهداف صادراتی، شناسایی الگوهای موفق در عرصه صادرات، فرهنگ سازی در حوزه صادرات و ترغیب تولید صادرات محور از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

نیک پی ادامه داد: این همایش با حضور مسئولین کشوری، استانی و محلی در مهر ماه امسال در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد اروند تصريح کرد: فراخوان این همایش از طریق سایت منطقه آزاد اروند منتشر شده و صادرکنندگان  مي بايستي با تکمیل فرم های مورد نیاز اطلاعات لازم را در اختیار ستاد برگزاری همایش قرار دهند.
 
وی افزود: انتخاب صادرکنندگان برتر و نمونه در فرآیندی بر اساس ارزش صادرات،‌ حضور در بازارهای هدف، ایجاد فرصت های جدید برای صادرات و افزايش کارآفريني، اشتغال و نوآوري در عرصه صادرات انجام می گیرد.

گفتني است؛ توسعه تجارت خارجي و به ويژه صادرات از عوامل موثر در توسعه اقتصادي كشورها محسوب ميگردد كه مي تواند علاوه بر رشد اقتصادي، موجب افزايش توان رقابت پذيري كشورها در عرصه هاي بين المللي گردد در اين راستا از سال 1376 بيست ونهم مهرماه با تصويب شوراي فرهنگ عمومي كشور،بعنوان روزملي صادرات تعيين گرديد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار