سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يادداشت اختصاصي

تغییر موازنه قوا به نفع ملت‌های مسلمان منطقه در شکست تاريخي صهيونيست‌ها در جنگ 33 روزه

رژيم جعلی صهيونيستي كه خود را قدرت پنجم نظامي جهان مي‌داند، در طول 33 روز جنگ، قصد داشت به طور كلي حزب‌الله را از صحنه لبنان حذف كند اما جوانان جنبش حزب‌الله با تحميل يك شكست تاريخي بر ارتش این رژیم غاصب، موازنه قوا را به نفع ملت‌هاي مسلمان منطقه تغيير دادند.

به گزارش خبرنگار سياست‌خارجي باشگاه خبرنگاران، "حسن هاني‌زاده" طي يادداشتي به بررسي جنگ 33 روزه لبنان در سال 2006 ميلادي پرداخته است.

متن اين يادداشت به شرح ذيل است:
 
جنگ 33 روزه لبنان در سال 2006 ميلادي، يكي از افتخارات بزرگ حزب‌الله لبنان در طول سه دهه گذشته است.

اين جنگ با هدف تغيير ساختار سياسي خاورميانه و حذف فيزيكي جنبش‌هاي جهادي، بر ملت لبنان تحميل شد اما آمريكا و رژيم جعلی صهيونيستي نتيجه معكوس از اين جنگ گرفتند.

رژيم غاصب صهيونيستي كه خود را قدرت پنجم نظامي جهان مي‌داند، در طول 33 روز جنگ، قصد داشت به طور كلي حزب‌الله را از صحنه لبنان حذف كند اما جوانان جنبش حزب الله با تحميل يك شكست تاريخي بر ارتش رژيم صهيونيستي، موازنه قوا را به نفع ملت‌هاي مسلمان منطقه تغيير دادند.

ارتش رژيم صهيونيستي كه در جنگ ژوئن 1967، دركمتر از شش روز، چهار ارتش عربي را شكست داد، در جنگ 33 روزه با يك شكست تاريخي مواجه شد.

شكست ارتش رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه لبنان، جايگاه حزب‌الله را به عنوان يك جنبش مبارزاتي در سطح منطقه و جهان، ارتقا داد.

با شكست طرح خاورميانه جديد، آمريكا با قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي براي حذف حزب‌الله از صحنه مبارزاتي، از فاز نظامي وارد فاز سياسي شد.

اقدام اخير اتحاديه اروپا در قرار دادن حزب‌الله در ليست سازمان‌هاي تروريستي، نتيجه شكست طرح‌هاي نظامي آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي عليه حزب‌الله بود.

يكي ديگر از اقدامات قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي براي حذف حزب‌الله و قطع محور تهران- دمشق- بيروت، تحميل يك جنگ داخلي بر سوريه است.

به اعتقاد قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي، دولت سوريه در پيروزي حزب‌الله طي جنگ 33 روزه لبنان، نقش پر رنگي داشته است، از اين‌رو براي سرنگوني دولت سوريه، جنگ خانمان سوزي را براين كشور تحميل كردند.

با اين حال برآيند گزارش‌هاي ميداني در سوريه نشان مي‌دهد كه گروه‌هاي تروريستي سلفي و وهابي كه با كمك آمريكا، عربستان، قطر و تركيه عليه نظام سوريه مي‌جنگند، اكنون با شكست‌هاي پي‌در پي مواجه شده‌اند اما اگر دولت سوريه بتواند از بحران 28 ماهه به سلامت عبور كند، آينده خاورميانه بر اساس داده‌هاي جنگ داخلي‌ سوريه رقم خواهد خورد.

شكست گروه‌هاي تروريستي سوريه به تقويت محور تهران- دمشق-بيروت و ارتقا سطح كارايي و محبوبيت حزب‌الله منجر خواهد شد و آمريكا و رژيم اشغالگر صهيونيستي در آينده نفوذ خود را در منطقه از دست خواهند داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لبنان ، جنگ ، رژیم ، صهیونیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.