کارشناس علوم راهبردی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در کشور حرف اول را می‌زند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسن عباسی در جلسه‌ای که  شامگاه دوشنبه با نام قرار ایستادگی که به مناسبت سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و  به همت گردان فرهنگی سلمان در تالار ادب برگزار شده بود، حضور یافت.

حسن عباسی در این مراسم که به پاس مقاومت و ایستادگی حزب‌الله لبنان برگزار شده بود، اظهار کرد: عملیات فتح 8 که چریکی‌ترین عملیات ایران در هشت سال جنگ تحمیلی بود هفت الی هشت ساعت طول کشید، این در حالی است که جنگ چریکی حزب‌الله لبنان در جنگ با رژیم غاصب اسرائیل 33 روزبه طول انجامید.

*راکت‌های 33 میلی متر فجر ارتش رژیم غاصب اسرائیل را تحقیر کرد

کارشناس علوم راهبُردی بیان کرد: در جنگ 33 روزه، 2400 فروند راکت 333 میلی متر فجر از جنوب لبنان عمق 70 کیلومتری رژیم صهیونیستی را هدف قرارداد که این رقم یک سوم عمق خاک سرزمین اشغالی است.

وی تاکید کرد: راکت 333 میلی‌متر فجر راکتی است که در جنگ غزه از آن استفاده شد و توانست به راحتی دیوار آهنین رژیم اشغالگر اسرائیل را بشکند.

عباسی در ادامه افزود: این موشک آزادهای ایرانی و به صراحت گفتار رهبر معظم انقلاب، حمایت ایران بود که در جنگ هشت روزه ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

وی عنوان کرد: ملتی که عمری سنگ پرت می‌کردند، الآن راکت 333 میلی‌متری فجر به سمت دشمن خود پرتاب می‌کنند و آنها را شکست می‌دهند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ارتش اسرائیلی که به پیروزی جنگ شش روزه خود در برابر اعراب افتخار می‌کرد در برابر حزب‌الله لبنان در یک سیر نزولی از 33 روز به 22 روز و بعد هشت روز سر تسلیم فرود آورد.

*تنها راه پیروزی ایران گفتمان مقاومت است نه گفتمان تمدن‌ها

وی با اشاره‌ای مختصر به جنگ‌های اخیر رخ داده در منطقه خاورمیانه و اطراف ایران، از جمله جنگ 33 روزه، جنگ افغانستان، عراق، 22 روزه، هشت روزه و نبرد 30 ماهه در سوریه عنوان کرد: از هفت جنگ رخ داده در دهه اخیر، پنج جنگ از آنها به نفع ایران و گفتمان مقاومت به اتمام رسیده است.

عباسی یادآور شد: نتیجه گفتمان تمدن‌ها که در سال 80 مطرح شد و به امضای 150 کشور جهان رسید، این شد که ایران در همان سال از سوی مجامع جهانی در لیست شرارت قرار گرفت و محور شرارت معرفی شد.

وی ابراز داشت: جنگ‌های اخیر جنگ‌های نیابتی است، یعنی حزب‌الله لبنان به نیابت از ایران و اسرائیل به نیابت از آمریکایی‌ها می‌جنگند.

*جمهوری اسلامی بودن یا انقلاب اسلامی بودن مسئله کدام است؟

این کارشناس مسائل راهبُردی در ادامه سخن خود از حضور جریانی در صحنه سیاسی کشور خبر داد که همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد و یک جمله شاخص دارد«آیا می خواهید جمهوری اسلامی باشید یا انقلاب اسلامی»

وی گفت: این جریان با قرار دادن مخاطب بین این دو راهی که جمهوری اسلامی بودن یعنی اینکه به دیگران و کشورهای منطقه در صورتی کمک کنیم که در راستای منافع مادی و اجتماعی ما باشند و انقلاب اسلامی بودن یعنی اینکه موظفین انقلاب خود را به دیگر کشورها صادر کنیم و این مستلزم کمک به دیگر کشورها در هر شرایط است.

عباسی با هشدار نسبت به نشر این تفکر و جریان در کشور خاطرنشان کرد: نتیجه گسترش جمهوری اسلامی به جای انقلاب اسلامی بودن این می‌شود که به مخاطب القا می‌کند، ما رهبر انقلاب نمی‌خواهیم، همان رئیس‌جمهور کافی است، ما سپاه پاسداران برای حفظ آرمان‌های انقلاب نمی‌خواهیم، ارتش جمهوری اسلامی کافی است.

*حمایت مالی ایران از لبنان یک راهبُرد منطقی برای افزایش امنیت خود است

وی در پاسخ به شبهاتی که برخی در کشور مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه آیا کمک‌های مالی ایران به لبنان منطق است گفت: این کمک‌ها از بخش بودجه نظامی کشور هزینه می‌شود و پشت آن منطق امنیتی –نظامی است، چرا که کمک به گفتمان مقاومت و حزب‌الله لبنان در برابر صهیونیستی‌ها در منطقه، دفاع از مردم و کشور خود است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کمک‌های مالی ایران به حزب‌الله لبنان در مقایسه با کمک‌های قطر و امارات و عربستان به رژیم غاصب صهیونیست بسیار ناچیز است.

*هنر روباه پیر، ساختن ایدئولوژی‌های بومی درکشورهای اسلامی است

وی بار دیگر متذکر شد که هزینه جمهوری اسلامی بودن نسبت به هزینه انقلابی بودن برای مردم و کشور بسیار بیشتر است و باید صریح و شفاف خطاب به دشمنان و خائنان ملت ایران گفت که همچنان گفتمان مقاومت، ایستادگی و انقلاب اسلامی در کشور حرف اول را می زند.

عباسی عنوان کرد: انگلیسی‌ها، هنری دارند که هیچ کشور دیگری حتی آمریکایی‌ها ندارند و آن ساختن ایدئولوژی‌های درونی و بومی برای از بین بردن فکری کشورها است.

وی تاکید کرد: از جمله ایدئولوژی‌های درون‌زا و بومی روباه پیر در برابر مسلمانان و کشورهای اسلامی در 150 سال گذشته، تشکیل سه جبهه التقاطی و خطرناک وهابی‌ها، بهایی‌ها و قادیان گری است.

کارشناس مسائل راهبُردی افزود: صهیونیست یک ابر ایدئولوژی است که از سوی انگلستان در منطقه عثمانی قدیم به صورت نامشروع در فلسطین تشکیل شد همه چیز را در برگرفت.

*خطر صهیونیست مسلمان به مراتب از آمریکا و اسرائیل بیشتر است

وی توضیح داد: در حال حاضر سه نوع صهیونیست در جهان وجود دارد، اول صهیونیست ارتودوکسی که وهابیت را به وجود آورد، دیگر صهیونیست پروتستانی است که بهائیت و قادیانیست‌ها را زایید و سوم صهیونیست مدرن که سکولاریسم محصول آن است.

عباسی اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله حال حاضر پیرامون اسلام و مسلمانان، صهیونیست مسلمان است و مصداق بارز آن‌ها سلفی‌ها و تکفیری‌های وحشی در سوریه هستند که با شعار الله‌اکبر سر مردم سوریه را می‌برند و یا آنها را به آتش می‌کشند./ج1

برچسب ها: انقلاب ، صهیونیست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.