سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

پژمان‌فر: ظريف شاخه زيتون ايران به غرب است/ انفعال و عقب نشيني نقطه قوت به شمار نمي‌رود

عضو کميسيون فرهنگي مجلس گفت: بهترين دفاع دربرابر تهاجمات هجوم است اما در برنامه آقاي ظريف هيچ فعاليتي در عرصه بين‌الملل مشاهده نمي‌شود و فقط عقب نشيني و منفعل بودن است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماينده مردم مشهد و کلات درصحن علني امروز بهارستان در مخالفت با وزير پيشنهادي وزارت امور خارجه در ارتباط با برنامه اعلامي ظريف گفت: بخشي از اين برنامه‌ها از سوي دولت اعلام و برخي توسط خود آقاي ظريف اعلام شده است اما وي بايد توضيحاتي به منظور شفاف سازي اين برنامه‌ها ارائه داده تا سوالاتي که در ذهن بنده و مردم وجود دارد حل شود.

وي ادامه داد: وزير پيشنهادي در ارتباط با راهبردهاي کلان مباحثي از جمله تهديدزدايي، فرصت سازي، وجلوگيري از افزايش تنش در حوزه‌هاي منافع حياتي جهت توسعه و تثبيت و تحکيم مناسبات اقتصادي مطرح کردند که بايد به صورت واضح و شفاف بيان شود.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس تصريح کرد: وزير پيشنهادي در ارتباط با راهبردهاي عملياتي مسائلي را در ارتباط با برنامه‌يزي عملياتي هدفمند براي خنثي سازي پروژه اسلام هراسي و امنيت سازي جهاني جمهوري اسلامي ايران مطرح کردند که بايد روشن شود با اينکه تعامل ما با غرب يک سويه است چطور مي شود اين مسائل را حل کرد.

پژمان‌فر افزود: ما يا بايد نبست به سياست‌هاي کلي که در نظام داشتيم عقب نشيني کرده و آن سياست‌ها را غلط بدانيم و يا اگر سياست‌هاي کلان را تأييد مي‌کنيم چطور مي‌توانيم شعارهايي را که امروز مطرح شده را عملياتي کنيم.

نماينده مردم مشهد و کلات تصريح کرد: در مجموع صحبت هاي وزير پينشهادي وي فضاي کاملا انفعالي در مقابل با جريان هاي بيروني داشته و سياست خارجي را يک حوزه کاملا غيرفعال معرفي کرده اند و نسبت به مسائل اصلي انقلاب مانند بيداري اسلامي، استکبار ستيزي که از اصول اساسي امور خارجه است اظهار نظري نکردند.

پژمان فر تصريح کرد: مقام معظم رهبري در ابتداي فروردين ماه فرمودند يکي از ملاک هاي دولت آينده بايد اين باشد که نقاط قوت دولت قبلي را داشته باشد بنابراين يکي از اين ويژگي ها استکبارستيزي است.

وي ادامه داد: معناي استکبارستيزي دشمني کردن با دولت هاي دنيا نيست بلکه دشمني کردن با استکبار که مصداق آن آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي است مي باشد که در برنامه هاي آقاي ظريف به اين موارد اشاره نشده است.

عضو کميسيون فرهنگ مجلس افزود: بنابر فرمايش رهبر دولت هاي نهم ودهم در برابر زياده خواهي هاي استکبار دچار انفعال نشده است بنابراين دولتي که مي خواهد امروز رابطه برقرار کند اينکه مي گويد ما مي خواهيم رابطه برقرار کنيم آيا به معناي انفعال نيست.

پژمان فر اظهار داشت: يکي از ويژگي هايي که مقام معظم رهبري بر آن تأکيد داشتند استکبار ستيزي بوده بنابراين نبايد در شعارهاي اصلي انقلاب عقب نشيني کرد.

وي ادامه داد: يکي از مواردي که مقام معظم رهبري به آن تذکر دادند تقدير ازنقش فعال دولت و احمدي نژاد در برنامه هسته اي است.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس بيان کرد: بهترين دفاع در برابر تهاجمات هجوم بوده و منفعل عمل کردن و عقب نشيني درست نيست چرا که در ارزش هاي منفعل عمل کردن نقطه قوت به حساب نمي آيد و در برنامه هاي آقاي ظريف هيچ نوع فعاليتي در عرصه بين الملل مشاهده نمي شود.

پژمان فر تصريح کرد: امروزه در عرصه سياست خارجي وضعيت کشور با چند سال قبل تفاوت دارد و ما در عرصه خارجي تأثيرگذار هستيم و اينکه مي گويند چرا به سمت تنش زدايي و دشمن تراشي حرکت کرده ايد طبق فرمايش مقام معظم رهبري حرف بافي است نه حرف حسابي.

وي افزود: ايستادگي در برابر استکبار محبوبيت ايجاد مي کند و ما در ميان ملت هاي منطقه به دليل موضع مستقل اسلامي و شجاعانه اي که داشته ايم مورد محبوبيت قرار گرفته ايم بنابراين بازگشت از اين موضع جايز نيست.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس د ارتباط با اينکه دشمنان ما احساس سرور و خوشحالي از اينکه چنين کسي(ظريف) را انتخاب کرده اند دارند اظهار داشت: وي بايد احساس خطر کند و بايد بگويد که نمي خواهيم با آمريکا رابطه داشته باشيم و مسائل را شفاف کند.

پژمان فر گفت: در بسياري از سايت ها با جهت گيري چپ و راست و بخصوص در خبرگزاري رويترز اعلام شده ظريف يک شاخه زيتون براي آمريکاست. بنابراين ظريف بايد بگويد ما نمي خواهيم با آمريکا رابطه داشته باشيم تا اين احساس آمريکا از بين برود.

وی بيان کرد: نکته دیگر در مورد سوابق گذشته آقای ظریف است البته اگر این مباحث و موارد نسبت به گذشته آنها باشد، ما از این موارد می‌گذریم ولی آقای ظریف امروز باید بعضی از مسائل را شفاف کند که چرا بعضی از وساطت‌ها در دولت اصلاحات و دولت آقای احمدی‌نژاد برای جریان انحراف و آقای مشایی انجام دادند.این مسائل مستنداتی دارد که آقای ظریف باید نسبت به آنها توضیح دهد.
 
نماینده مردم مشهد ادامه داد: خانم شیرین عبادی و آقای هوشنگ امیراحمدی عکس‌شان وجود دارد که ارتباطشان را آقای ظریف برقرار کرده است البته ایشان حتما توبه خواهد کرد و قطعا انقلاب ما از این مسائل گذشت خواهد کرد بالاخره ایشان ارتباطاتی بین آقای احمدی‌نژاد و آقای امیر احمدی ایجاد کردند و اینها مسائلی است که وجود دارند و حتی زمانی که خاتمی به واشنگتن رفته بود، این ارتباط را با نهاد سورس برقرار کرد و با آنها جلساتی برای انقلاب مخملی فراهم کرد.
 
پژمان‌فر در پايان خاطرنشان کرد: ما در عرصه خارجی نمی‌توانیم به عقب برگردیم، چرا که انقلاب ما یک انقلاب کاملا موثر در دنیا است و برای اینکه تاثیر خود را بگذارد و ادامه دهد باید مواضع گذشته خود را کاملا حفظ کند. ما امروز از بابت استکبارستیزی نگرانی داریم و بهتر است که آقای ظریف سخنان امام خمینی و مقام معظم رهبری را درباره استکبارستیزی بخوانند و با سخنان خود در رابطه با ارتباط با آمریکا مقایسه کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ظریف ، شاخه ، زیتون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.