سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغالزايي پالايشگاه هاي كوچك در استان ها

رئيس انجمن سازندگان تجهيرات صنعت نفت گفت: احداث پالايشگاه هاي كوچك و متوسط در استان هاي مختلف كشور يكي از موضوعات اساسي است كه مي تواند زمينه ساز توسعه اقتصادي و ايجاد اشتغالزايي در كشور شود.

رضا پديدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: احداث پالايشگاه هاي كوچك و متوسط در استان هاي مختلف كشور يكي از موضوعات مهم است كه مي تواند زمينه ساز توسعه اقتصادي و ايجاد اشتغالزايي در كشور شود.

وي تصريح كرد: با احداث اين پالايشگاه ها زمينه اشتغالزايي 500 الي 600 نفررا بصورت مستقيم و غيرمستقيم فراهم مي كند..
 
پديدار خاطرنشان كرد: با ساخت اين پالايشگاهها زمينه براي انتقال فراورده هاي نفتي آسان تر مي شود بطوري كه با ايجاد اين پالايشگاه ها بسياري از مشكلات برطرف مي شود.
 
در ادامه چندي پيش حسن خسروجردی رئيس اتحاديه صادركنندگان فراورده هاي نفتي نيز از ساخت پالایشگاه های کوچک با مقیاس کوچک توسط بخش خصوصی در برخی از کشورها خبرداد و گفت: در حال حاضر با یکی از کشورهای آفریقایی با ساخت پالایشگاه کوچک مقیاس در خاک کشورش موافقت شده و قرارداد ساخت این پالایشگاه به امضاء رسیده است.
 
وی با اشاره به این که ظرفیت خوراک پالایشگاه‌های کوچک مقیاس حدود 10 تا 20 هزار بشکه در روز است گفت: ظرفیت روزانه پالایشگاه مورد نظر حدود 10 هزار بشکه است.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی هزینه‌های ساخت این پالایشگاه را 70 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: سهم بخش خصوصی ایران برای ساخت این پالایشگاه 30 درصد است و بخش بیشتری از سرمایه‌گذاری این طرح را شرکت‌های خارجی انجام خواهند داد.
 
خسروجردی در مورد تجهیزات مورد استفاده در این پالایشگاه آفریقایی هم گفت: کالا وتجهیزات ایرانی و روسی برای ساخت این پالایشگاه استفاه خواهد شد.
 
خسروجردی اظهار داشت: تکنولوژی پالایشگاه کوچک متعلق به بلوک شرق است، به این دلیل احداث این پالایشگاه ها برای کشور ما با سرمایه گذاری اقتصادی مناسبی قابل اجراست.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران اضافه کرد: این تکنولوژی تا سالهای گذشته به دلیل بالا بودن تولید فرآورده های سنگین مورد استقبال قرار نمی گرفت اما اکنون تنها حداکثر 15 درصد از محصولات این پالایشگاه ها را فرآورده سنگین تشکیل می دهد.
 
خسروجردی با اشاره به استقبال کشورهایی چون قزاقستان، عراق و افغانستان از این تکنولوژی جدید، گفت: هم اکنون قزاقستان که دارای تنها 3 پالایشگاه بزرگ است، 12 پالایشگاه کوچک دارد.
 
وی با تاکید براینکه اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفتی به دنبال شناسایی بازارهای هدف صادارتی جدید است افزود: توقف در بخش تجاری یعنی مرگ، این اتحادیه مرتب به دنبال شناسایی رقبای جدید است و سعی برآن دارد که برای رفع مشکلات بازارهای جدید را جایگزین کند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.