سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوریان:

بعد از مسابقات جهانی به کشتی باز می گردم/محمد بنا از سرمایه های ورزش ایران است

دارنده مدال طلای بازی های المپیک 2012 لندن گفت: با توجه به این که حدود یک سال است تمرین ندارم به طور حتم در مسابقات جهانی 2013 کشتی نخواهم گرفت.

حمید سوریان در گفتگو با خبرنگارورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: از آنجا که 9 سال متوالی در میادین مختلف کشتی گرفتم بعد از بازی های المپیک 2012 فقط به استراحت و رسیدگی به کارهای معوقه خود فکر می کردم و به همین دلیل اصلا تمرین کشتی نداشتم.

وی در پاسخ به این سوال که بعد المپیک عنوان کرده بود قصد خداحافظی از کشتی دارد گفت: من هیچ زمان نگفتم قصد خداحافظی از کشتی را دارم بلکه بعد از المپیک گفتم با توجه به شرایطی که دارم فعلاً به کشتی فکر نمی کنم و برنامه ای برای حضور در مسابقات جهانی 2013 نخواهم داشت.

دارنده 5 مدال طلای جهان درباره وضعیت فعلی خود گفت: در مرحله قبلی اردوی تیم ملی یک جلسه در تمرینات حاضر شدم و به خوبی احساس کردم که با شرایط آمادگی فاصله زیادی دارم ،در حال حاضر از هر جهت وضعیت مناسبی برای کشتی گرفتن ندارم.

وی افزود: البته در مرحله جدید اردوی تیم ملی که از 17 مرداد آغاز شده تمریناتم را از سر گرفتم تا هم خود را به شرایط مطلوب نزدیک کنم و هم برای حضور در مسابقات جهانی به سایر کشتی گیران کمک کنم.

سوریان درباره این که آیا غیبت محمد بنا تاثیری در عدم حضور وی برای مسابقات جهانی داشته است گفت: محمد بنا نه تنهادر کشتی بلکه در ورزش ما یک سرمایه بزرگ به حساب می آید و واقعآ حیف است که فرنگی کاران از وجود این مهره باارزش بی بهره باشند اما آقای بنا به دلایل خاصی که برای همه قابل احترام است در شرایط کنونی ترجیح داده که در صحنه نباشد و غیبت من واقعاً هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

وی در خصوص وضعیت فعلی کشتی نیز اظهارداشت: همان طور که مشخص است درخشش کشتی ایران در بازی های المپیک لندن حساسیت را در این رشته بالا برده واز طرفی نیز مردم هموراه توقع دارند که کشتی گیران در میادین مختلف افتخار آفرینی کننداما واقعیت این است که در شرایط فعلی ورزش اول کشور اوضاع مناسبی ندارد.

سوریان تاکید کرد: با توجه به مشکلات مالی که فدراسیون با آن روبرو است برنامه های فنی کشتی گیران حاضر در اردو نیز تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته در نتیجه کار تا اندزه زیادی در همه جهات سخت شده که امید وارم مسئولان جدید وزرات ورزش نگاه ویژه ای به کشتی که همیشه در میادین بزرگ نقش آفرینی کرده داشته باشند./مح

 
برچسب ها: کشتی ، تیم ملی ، جهانی ، مسابقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.