سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد

حکم به تعليق مجازات از سوي قاضي نوآوري‌ قانون جديد مجازات اسلامي

عضو کميسيون قضايي مجلس گفت: تخفيف در مجازات‌هاي جايگزين زندان، يکي از نوآوري‌هاي قانون مجازات جديد اسلامي است چرا که تغيير قوانين بر اساس مقتضيات زمان امري موثر و ضروري است.

"سيد حميدرضا طباطبايي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با قانون جديد مجازات اسلامي و بحث مجازات جايگزين حبس اظهار داشت: مجازات جايگزين زندان در قانون جديد مجازات اسلامي   يکي از مواردي است که به اعتقاد برخي حقوقدانان اثرات بسيار مطلوبي براي خود شخص و به‌وي‍ژه جامعه دارد.

وي ادامه داد: طبق قانون جديد مجازات اسلامي  قاضی می‌تواند ضمن اجرای حبس، مشروط به شرایطی حکم به تعلیق مجازات را صادر کند ولی برای جرایم امنیتی  اينگونه نبوده و اين قبيل مجازات‌ها قابل تعليق نيستند.
 
طباطبايي تصريح کرد: نهادهايي در قانون جديد مجازات اسلامي پيش‌بيني شده که بر اساس آن قاضي مي‌تواند بعد از تشخيص گناهکاري متهم  از سوي دادگاه، مجازات زندان را براي وي در نظر نگيرد.
 
عضو کميسيون قضايي مجلس نهم در پايان خاطر نشان کرد: تعليق و تخفيف در مجازات‌هاي جايگزين زندان، يکي از نوآوري‌هاي قانون مجازات جديد اسلامي است، چرا که تغيير قوانين بر اساس مقتضيات زمان امري موثر و ضروري است.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: قانون ، جدید ، مجازات ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.