سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شهریور ماه محقق می شود؛

آغاز تولید گاز از بزرگترین فاز پارس جنوبی

مسئول پیگیری پروژه‌های شرکت پتروپارس گفت: با انتقال گاز شیرین از تأسیسات خشکی فاز 12 به سکوی SPD12A ، سیستم مشعل این سکو روشن شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سیدهادی میرباقری، مسئول پیگیری امور اجرایی ستاد و پروژه‌های شرکت پتروپارس با بیان این مطلب گفت: با وجود مشکلات و سختی‌هایی که کشور با آن مواجه است، همکاران شرکت پتروپارس با همکاری شرکت تاسیسات دریایی ایران (پیمانکار بخش فراساحل) عزم خود را در راه ساختن حماسه اقتصادی جزم کردند و توانستند با راه‌اندازی اولین خط لوله  32 اینچ فاز 12 و انتقال گاز شیرین، سیستم مشعل سکوی SPD12A  را روشن کنند.
 
وی گفت: به یاری خداوند متعال و جهاد شبانه‌روزی همکاران‌مان در دمای 50 درجه و رطوبت بالای 90 درصد، سکوی SPD12A  تا شهریورماه می‌تواند به میزان 500 میلیون فوت مکعب در روز تولید اولیه داشته باشد و گاز تولیدی خود را به تاسیسات خشکی فاز 12 ارسال کند.
 
مسئول پیگیری امور اجرایی ستاد و پروژه‌های شرکت پتروپارس اظهار امیدواری کرد: اگر همه چیز مطابق برنامه پیش رود، امیدواریم که این سکو در آبان‌ماه به تولید کامل برسد و بتواند به میزان 1000 میلیون فوت مکعب در روز گاز مورد نیاز کشور را تولید و به خشکی ارسال نماید.
 
وی با تاکید بر اینکه تک تک پرسنل شرکت پتروپارس در خط مقدم جهاد اقتصادی در حال حماسه‌سازی هستند، اذعان داشت: امروزه محدوده فعالیت شرکت پتروپارس و شرکت‌های تابعه‌ی آن بسیار گسترده‌تر از گذشته شده است چنانکه برای مثال در روزهای گذشته نخستین واحد شیرین‌سازی پالایشگاه گازی فازهای 15 و 16 با حضور رئیس جمهور سابق و توسط شرکت بهره‌برداری و مدیریت پتروپارس (POMC) راه‌اندازی شد که یکی از شرکت‌های تابعه گروه بزرگ پتروپارس است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.