سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه رادیویی سلامت:

با فرهنگسازی اهدای عضو هیچ بیماری در لیست پیوند از دنیا نمی رود

مدیر شبکه رادیویی سلامت گفت: با فرهنگ سازی اهدای عضو هیچ بیماری در لیست پیوند از دنیا نمی رود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، دکتر بهفر رئیس  شبکه رادیویی سلامت در نشست شورای سیاستگذاری معاونت صدای سازمان صدا و سیما با موضوع پیوند اعضا به تفاهم نامه با شورای سلامت اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم نامه قرار است جلسات توجیهی برای تبادل اطلاعات میان اصحاب رسانه و هنرمندان داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه معاونت صدا آمادگی انتشار اخبار و مطالب علمی در حوزه سلامت را دارد، ادامه داد: در زمینه فرهنگسازی گروه های مختلفی در حال فعالیت هستند و در حوزه های سلامت روان و سلامت اجتماعی نیز که شاید ابعادی از بحث فرهنگسازی در پیوند اعضا داشته باشم فعالیت های فرهنگی در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه اگر ارتباطات میان سازمان ها نزدیک تر شود به فعالیت ها عملیاتی تر می شوند، اظهار داشت: راهبردهای رسانه ای اهدا عضو شامل با ارتقای آگاهی در  حوزه پیشگیری ار بیماری ها، لیست پیوند اعضا هر روز کمتر می شود، هیچ بیماری در لیست  انتظار پیوند از دنیا نرود، فرهنگسازی کنیم هیچ بیمار مرگ مغزی اعضای خودش را با خود زیر خاک نبرد، مطرح می شود.

 مدیر شبکه رادیوی سلامت با بیان اینکه وظیفه رسانی آگاهی بخشی به مخاطبان است، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا با ارتقای دانش عمومی مخاطبان از مرگ مغزی و پیوند اعضا، بتوانیم میزان رضایت خانواده ها را برای پیوند اعضا را در نخستین دقایق مرگ مغزی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برخی از داروها ومکمل های  دارویی که توسط ورزشکاران و افراد  مصرف می شود پس از یک سال آنها را دچار عارضه و آسیب می کند گفت: بسیاری از این داروها صدمات جبران  ناپذیری برای افراد به خصوص برای کلیه و کبد به همراه دارد  که افزایش  آگاهی مردم  در این زمینه و اینکه برای دریافت داروها حتما با فرد  متخصص مشورت کنند نه اینکه خود سرانه مصرف کنند، وظیفه رسانی ملی است.

دکتر  بهفر با بیان اینکه مشکل اصلی کشور دانش کم است اظهار داشت: براساس  سند برنامه توسعه پنجم سالانه 10 درصد ارتقای دانش مردم در بحث سلامت مربوط به رسانه ملی است و در بیشتر کشورها نیز ارتقای دانش  از طریق  رسانه  صورت  می گیرد و  این رسانه است که می تواند از معضلاتی که به دلیل دانش کم به وجود می آید پیشگیری کند./ع2
برچسب ها: اهدا ، بیمار ، پیوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.