سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین منشور مديريت علوي گامی موثر در نهادینه کردن فرامین رهبران دنیای اسلام است

تدوین و ثبت ملی منشور مديريت علوي و منشور ملي بصيرت گامی موثر در جهت نهادینه کردن فرامین رهبران بزرگ دنیای اسلام است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران ،آتوسا مومني معاون میراث فرهنگی کشور در مراسم رونمايي از منشور مديريت علوي و منشور ملي بصيرت كه در ارگ آزادي برگزار شد گفت:چندي است معاونت ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در پي¬گيري وظيفه ي قانوني محوله در ارتباط با صيانت از مواريث فرهنگي معنوي ايران اسلامي، به ثبت "مواريث اسلامي" كشورمان در ابعاد ملي و جهاني مشغول است.



وی افزود: ثبت منشور ملي بصيرت و منشور مديريت علوي يكي از بهترين اقدامات اين معاونت است.
 
مومنيتصریح کرد:پرسشي ذهن متخصصان عرصه ي ثبت را به خود مشغول داشته و آن پرسش همبستگي حوزه هاي ديانت و سياست يا ديانت و مديريت در چهارچوب نظام مقدس جمهوري اسلامي و نحوه ي بازنمايي اين مهم در حوزه ثبت بود پرسش اين بود كه "مديريت عدالت" محور مديريت علوي" يا "مديريت خداجو" را كه سال ها است چهارچوب فعاليت هاي مديران رده هاي مختلف مملكتي را تعيين مي كند چه گونه مي توان ثبت نمود.

معاون میراث فرهنگی کشوربیان کرد:در همين ارتباط تصميم شوراي عالي سياست گذاري ثبت سازمان بر اين قرار است كه به ثبت منشوري جامع و ريشه دار از اصول مديريتي پذيرفته در نظام جمهوري اسلامي اقدام نمايد و كمال اين مطلب را علما و صاحب نظران ديني و متخصصان حوزه ي ميراث معنوي فرمان تاريخي اميرالمومنين علي (ع) به مالك اشتر نخعي هنگام انتصاب وي به فرمانداري مصر دانستند.

وی اظهار داشت:گام بعدي عبارت بود از استخراج صحيح كليه ي فرازهاي سخن مولا از اين فرمان و بازنويسي بي كم و كاست آنها در قالب منشور مورد اشاره كه در اين ارتباط سنجيده ترين شيوه تكيه بر دانش ديني و زباني علماي حوزه ي روحانيون تشخيص داده شد.  

معاون ميراث فرهنگي كشور ادامه داد: اين منشور بعد از مطالعه ي عميق و دقيق مراجع ديني و كسب تاييد ايشان در قالب كتابچه اي نقيس تنظيم شده و مقرر است پيشنهاد ابلاغ آن به مديران مملكتي در زمان انتصاب پي گيري شود تا از اين طريق مرجعي متقن همواره با مديران نظام جمهوري اسلامي همراه باشد تا با مراجعه ي مكرر به آن همواره خود را بر مسير مستقيم عدالت علوي استوار و پايدار نگه دارند.

وي تصریح کرد: در همين ارتباط بيانات  مقام معظم رهبری در سفارش به بصيرت در امر مديريت نيز ما را بر آن داشتند كه ثبت منشور مديريت علوي را در اوضاع و احوال كنوني كشور منطقه و جهان با مجموعه اي ديگر از آموزه¬هاي موردقبول نظام مقدس جمهوري اسلامي در حوزه ي مديريت همراه سازيم نام اين مجموعه ي دوم منشور ملي بصيرت قرار گرفت كه متن آن به همان شيوه اي كه در بالا تشريح گرديد با تكيه بر توان تخصصي و مذهبي علما و روحانيون و متخصصان امور سياست و مديريت تنظيم شد. /ص


برچسب ها: تدون ، منشور ، مدیریت علوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.