سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

کارخانه های لبنی قیمت ارزش افزوده را روی بسته های کره قید نمی کنند/ دولت علوفه را به دامداران با یک نرخ بفروشد

رئیس اتحادیه لبنیات فروشان استان قم با انتقاد از اینکه دولت علوفه دام را با طبقه بندی محصول لبنی سنتی و صنعتی در اختیار دامدار قرار می دهد، گفت: کارخانه های لبنیاتی نیز قیمت ارزش افزوده اخذ شده از بنکدار را روی بسته های کره قید نمی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حسن بهرامی دوست اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به خصوص روزهای ابتدایی تا اواسط این ماه مصرف لبنیات به دلیل استفاده بیشتر در افطار و پخش نذری افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در این ایام بود که یکی از مسئولان در تلویزیون مصاحبه ای انجام داد و طی آن اظهار داشت که لبنیات دچار افزایش قیمت 16 درصدی شده است، پس از این مصاحبه بود که تعدادی از دامداران شیر را باقیمت بالاتری به تولیدکنندگان لبنیات فروختند و یکی از دلایل افزایش قیمت این بود.

وی با بیان اینکه از دیگر دلایل اصلی افزایش قیمت لبنیات افزایش قیمت این محصولات توسط بعضی کارخانه های شناخته شده است که این موجب می شود تا سایر تولیدکنندگان نیز مانند آن ها رفتار کنند.

بهرامی دوست با اشاره به اینکه هم اکنون معضل اصلی در تامین کره است، گفت: کره در استان قم از 15 روز مانده به عید نوروز توزیع نشده است و در ابتدای ماه مبارک رمضان آماری پیرامون توزیع کرده اعلام شد که هنوز به استان قم اختصاص نیافته است.

بهرامی دوست تاکید کرد: قیمتی که برای تهیه کره از کارخانه لحاظ می شود شامل 4 درصد سهم بنکدار، 15 درصد خورده فروشی و 6 درصد ارزش افزوده است، کاری که امروز کارخانه ها می کنند این است که روی محصول تولیدی میزان ارزش افزوده را لحاظ نکرده اما این میزان را از بنکداری که جنس را تهیه می کند دریافت می کنند./س

برچسب ها: قم ، قیمت ، ازرش ، افزوده ، لبنیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.