سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت و رویکرد جهانی به اصلاح و بهسازي بافت هاي فرسوده

مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران وبهسازي بافت هاي فرسوده گفت: بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده رويكرد جهاني يافته و به سرعت در حال گسترش و پيشرفت است.

مجيد كيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بافت هاي فرسوده با بيان اينكه توجه به بهسازي و مرمت بناها در اروپا به اوایل قرن نوزدهم، منشور آتن1933 باز می گردد، گفت: مجموعه ي قوانین تدوین شده در اين منشور، به حفظ و احیاي آثار باستانی بيشتر از  نوسازي و بهسازي بافت هاي شهري تاكيد دارد.

وي ادامه داد: اولین سمینار بین المللی که آشکارا به مرمت، حفاظت و بهسازي بافت هاي شهري توجه کرد، کنگره ي گوبیو ( 1960 ) بود.

مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه تصريح كرد: در کنگره گوبيو اهمیت وضعیت اجتماعی شهرها مورد توجه قرار گرفت و موارد و موضوعات بازسازي در یک قسمت از شهرها به عنوان عملی اجتماعی تلقی گردید.

كيان پور در ادامه يادرآور شد: به دنبال ضرورت هاي اجتماعی- اقتصادي، بحث مرمت نوسازي و بهسازي بافت قدیمی شهرها از اواسط قرن نوزدهم میلادي در اروپا با دیدگاه ها و پیشنهادهاي مرمتی پیشتازان معماري در رشته هاي وابسته مطرح شد.

وي با بيان اينكه  از منشور آتن در 1931 تا قطعنامه آمستردام در سال 1975، با روندي تکاملی، بحث مرمت نوسازي و بهسازي بافت هاي قديمي کم کم از انحصار جنبه هاي هنري حرف خارج شد، افزود: بحث مرمت نوسازي به همراه توجه به تک بناها به عنوان اثر تاریخی منحصر به فرد، به مجموعه مسائل اجتماعی اقتصادي در بناها وبافت هاي تاریخی شهر گسترش یافت.

مدير عامل شركت مادر نخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه اظهار داشت: تدوین کننده گان منشور جهانی آمستردام خواستار تغییرات وسیعی در موازین قانونی و مقررات اجرایی شدند به نحوي که بتوانند در آشتی دادن فضاهاي کالبدي قدیمی با فضاهاي زندگی مدرن توفیق یابند.

كيان پور خاطر نشان كرد: با توجه به نقش قوانین و مقررات و سیاستهاي شهرسازي در مورد ساماندهی بافت هاي فرسوده، توجه به آن ضروري است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.