سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

پرخوری در وعده سحری مانع گرسنگی نمی‌شود

پرخوری در وعده سحری مانع گرسنگی در طول روز نمی‌شود بلکه باعث افزایش گرسنگی در طول روز می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،هنگام افطار بهتر است مایعات گرم نوشیده شود و از باز کردن روزه با آب سرد و چای پررنگ پرهیز شود و آب، شیر گرم و یا چای کم‌رنگ بهترین نوشیدنی برای افطار است.

مصرف نان، پنیر و سبزی و یا همراه با مغز گردو برای افطار غذای مناسبی است، مصرف سوپ‎های ساده هم برای وعده افطار توصیه می‌شود.

مصرف سبزی هم در وعده افطار و هم وعده سحری توصیه می‌شود، استفاده از مقادیر کافی میوه، سبزی و آب و همچنین فعالیت بدنی، بهترین روش‎ برای پیشگیری از چاقی در ماه رمضان است.

استاد رحیمی با بیان اینکه در روزهای ماه مبارک رمضان همانند سایر روزهای سال رعایت تنوع غذایی و مصرف از هر شش گروه غذایی ضروری است، افزود: مصرف مواد غذایی باید بر اساس نیاز فرد صورت گیرد؛ برخی افراد نیاز بالا و برخی نیاز کمتری به مصرف مواد غذایی دارند چرا که سوخت و ساز بدن در همه افراد یکسان نیست.

مصرف غذاهای پر نمک موجب تشنگی زیاد در طول روز می‎شود در نتیجه مصرف این‌ گونه غذاها در هنگام سحر توصیه نمی‌شود. مصرف غذای کمی چرب برای جلوگیری از گرسنگی در طول روز توصیه می شود.

وعده افطاری باید با آرامش مصرف شود به همین دلیل به روزه‌داران توصیه می‌شود با فاصله زمانی مناسب بین وعده افطار و شام غذا را با آرامش مصرف کنند.

استفاده از غذاهای شیرین و چرب بیش از نیاز طبیعی، استفاده بیش از اندازه از شیرینی های مخصوص این ماه مثل زولبیا و بامیه و خوردن یکباره حجم زیادی غذا از عوامل افزایش وزن در این ماه است./س

برچسب ها: پرخوری ، سحری ، گرسنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.