سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات 200 ميليون دلاري محصولات چرمي در سال گذشته

سال گذشته در حدود 200 ميليون دلار مجموع صادرات چرم را داشته ايم كه حدود 185 ميليون دلار آن به صادرات سالامبور و وت بلو و 15 ميليون دلار آن به كراست و چرم اختصاص داشته است.


لاهوتي نائب رئيس توليدكنندگان و صادركنندگان سالامبور و چرم ايرن و نائب رئيس كنفدراسيون صادرات ايران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:سال گذشته در حدود 200 ميليون دلار مجموع صادرات چرم را داشته ايم كه 185 ميليون دلار آن به صادرات سالامبور و وت بلو و  15 ميليون دلار آن به كراس و چرم اختصاص داشته است.اين ميزان صادرات در شرايطي بوده است كه نرخ ارز براي صادركنندگان نرخي مطلوب و امكان صادرات بيش از اين ميزان نيز وجود داشت.

وي در ادامه به مشكلات حمل و نقل و تاثير آن بر روي صادرات اشاره كرد و گفت:

از ابتداي امسال براساس آمار سه ماهه گمرک ایران ، صادرات وت بلو حدود 50 درصد كاهش داشته ولي صادرات سالامبور حدودا 3 برابر افزايش داشته است كه در مجموع تغييري در ميزان صادرات در سه ماه امسال به وجود نيامده است.

نائب رئيس توليد كنندگان و صادركنندگان سالامبور و چرم ايران در پايان خاطر نشان كرد:

با توجه به اين كه صادرات وت بلو ارزش افزوده بيشتري را ايجاد مي كند ، صادرات آن براي توليد كنندگان مطلوب تر است كه شاهد كاهش صادرات 50 درصدي آن بوده ايم که می بایست مورد توجه و بررسی دلایل کاهش آن باشیم که از دلایل آن میتواند به مشکل حمل و نقل اشاره کرد .

شايان ذكر است اگر بحث حمل و نقل را جدي نگيريم كل صادرات تا 5 الي 6 ماه آينده با مشكل جدي روبه رو خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: چرم ، صادرات ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.