سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پايگاه تحليلي آمريکايي "هيل":

اوباما باید با ارائه تضمين‌هايي به ايران گام موثري براي بهبود روابط با تهران بردارد

تحليلگر پايگاه تحليلي "هيل" با انتشار مقاله و با توصيه هايي به دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از وي خواسته است تا مسير تعامل را با جمهوري اسلامي ايران در پيش گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه تحليلي "هيل" ؛ "توماس جي بونومو" تحليلگر پايگاه تحليلي "هيل" با توصيه به دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا به در پيش گرفتن مشي تعاملي در مورد کشورمان مي نويسد "تصميم گيرندگان آمريکايي باید در قبال جمهوري اسلامي ايران مشي تعاملي در پيش گيرند. آنان بايد به ايران تضمين امنيتي دهند در اين مسير مي بايستي امتيازات اقتصادي اي از سوي دولت آمريکا به ايران ارايه گردد."

"لغو تحريم ها و پايان دادن به مخالفت هاي دولت آمريکا با سرمايه گذاري نفتي و گازي سرمايه گذاران خارجي در ايران و ايجاد چشم اندازي روشن براي توافق اقتصادي، تجاري، علمي و مبادلاتي و دسترسي ايران به فناوري و بازارهاي مالي جهاني از جمله اقداماتي است که در اين راه دولت اوباما مي تواند آنها را انجام دهد." 

تحليلگر پايگاه تحليلي "هيل" در ادامه مي افزايد "اوباما پيش تر اظهار داشت که خواستار بهبود روابط با ايران و جدي تر شدن اين موضوع است اما اکنون صدايي متفاوت از کنگره به گوش مي رسد که خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران است آيا اکنون زمان مناسبي براي وضع تحريم ها عليه برنامه هسته اي ايران است. کنگره آمريکا روز چهارشنبه به اين پرسش پاسخ خواهد داد. با اين حال کاخ سفيد با تصويب اين طرح مخالف است و آن را باعث از بين بردن امکان بهبود روابط دوجانبه مي داند.

در اين ميان "تريتا پارسي" معتقد است که تصويب اين طرح پاسخي خصمانه از جانب دولت اوباما به پيروزي روحاني در انتخابات خواهد بود. "مارک دوبوويتز" مدير بنياد موسوم به "دفاع از دموکراسي" نيز معتقد است که دولت اوباما بايستي با ايران تعامل نمايد. دولت اوباما هفته گذشته با برداشتن بخشي از تحريم هاي وضع شده عليه واردات داروبه ايران تمايل خود به تعامل با ايران را نشان داد." 

نويسنده در پايان به فرصت بدست آمده براي دولت اوباما مي نويسد "تصميم گيرندگان آمريکايي باید بداند که با برداشتن فشار از روي ايران مي تواند روابط خوبي با ايران از نظر سياسي و اقتصادي داشته باشد. دولت اوباما بايد اينک پس از پيروزي حسن روحانی پيشنهاد تعامل مستقيم را به آنه کشور ارايه دهد. ادامه ديپلماسي و تعامل با ايران مي تواند کمک کند تا از برخورد نظامي جلوگيري بعمل آيد. کارشناسان امنيت ملي آمريکا مشخص کرده اند که برخورد نظامي بدون تضمين پيروزي آمريکا است و مي تواند ايران را به سوي برخورد متقابل سوق دهد که خود موجب افزايش دامنه جنگ و منازعه در سرتاسر جهان خواهد شد."


برچسب ها: اوباما ، هسته ای ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.