سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان غذا و دارو:

شرکت های دارویی از فرصت ایجاد شده توسط گمرک استفاده کنند/ آغاز آزادسازی داروها از گمرک با هماهنگی بانک مرکزی

با پیگیری های مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاملات لازم سازمان غذا و دارو با مسئولان بانک مرکزی و گمرک آزادسازی داروهای باقیمانده در گمرک، آغاز شده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر عباس حاجی آخوندی با اشاره به آغاز فرآیند سریع، منطقی و حمایتی آزادسازی داروهای باقیمانده در گمرک، گفت: بر اساس این فرآیند شرکت هایی که در گمرک دارو دارند تعهدشان مبنی بر تسویه حساب در طی مهلت معین با بانک را با سازمان غذا و دارو ارائه می دهند و سازمان نیز با تضمین انجام شده این تعهد گمرک، مشکل ترخیص داروها را به فوریت برطرف می سازد.

وی همکاری سازندۀ بانک مرکزی و گمرک را در این فرآیند مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: شرکت هایی که به فوریت برای استفاده از این فرآیند ایجاد شده بهره گیری نکنند مسئولیت عواقب ماندگاری غیرموجه داروهایشان در گمرک به عهده خودشان است.

دکتر حاجی آخوندی ادامه داد: برای پایش و نظارت این کار، ستادی در سازمان غذا و دارو تشکیل شده و آمادۀ ارائه هرگونه همکاری با این شرکت هاست.

وی افزود: سازمان غذا و دارو در مورد برخی از داروها که بدون مجوز وارد شده و کمبود آن در کشور وجود ندارد و موجب ایجاد اخلال در نظام تولید داخل می شود، مسئولیت و ضمانتی به عهده نخواهد گرفت.

رییس سازمان غذا و دارو در پایان سخنانش بار دیگر از شرکت های دارویی دعوت کرد با مراجعه به سازمان غذا و دارو از فرصت ایجاد شده برای ترخیص داروها از گمرک استفاده کنند./ح

برچسب ها: دارو ، گمرک ، وزارت بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.