سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

برداشت 70 تن زیتون در نهبندان

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: این شهرستان با پیش بینی برداشت 70 تن زیتون در سال جاری رتبه اول تولید این محصول در استان را دارد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ باقری نهبندان را به‌عنوان مهم‌ترین و مستعدترین منطقه برای کشت محصول زیتون در خراسان جنوبی دانست و افزود: 400 هکتار از باغ های شهرستان نهبندان زیر کشت درخت زیتون است.

وی با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی طرح بیمه محصول زیتون در سال زراعی جاری در این شهرستان اجرا خواهد شد، بیان کرد: 95 هکتار از باغ ها زیتون این شهرستان بارور و 305 هکتار دیگر هنوز بارور نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با بیان اینکه برداشت زیتون در شهرستان نهبندان از شهریورماه آغاز و تا مهر ماه ادامه دارد، بیان کرد: 700 کیلو زیتون در هر هکتار از اراضی بارور برداشت می شود.

وی تصریح کرد: زیتون به دلیل خواص زیادی که از نظر غذایی، درمانی و مالی دارد و با توجه به آب و هوای شهرستان نهبندان برای کشاورزان مقرون به صرفه است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال 70 تن زیتون از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

باقری افزود: زیتون موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری آسم و آلرژی شده و مصرف آن سبب افزایش جذب کلسیم و در نتیجه افزایش بافت استخوانی و پیشگیری از پوکی استخوان می شود./س

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، نهبندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.