سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال گذشته اتفاق افتاد؛

برداشت ٨٨ هزار میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: ایران سال گذشته در مجموع ٨٨ هزار میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس جنوبی برداشت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا زهیری، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در مراسم راه اندازی پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی گفت: هم اکنون ایران روزانه بیش از ٢٩٠ میلیون مترمکعب گاز پارس جنوبی را در پالایشگاه های موجود در عسلویه شیرین سازی می کند.
 
وی افزود: بخش دیگری از واحدهای پالایشگاه فاز ١٥ و ١٦ و همچنین فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی طی دو ماه آینده و فاز ١٧ و ١٨ پارس جنوبی نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
 
زهیری گفت: فازهای ١٣، ٢٢ و ٢٣ و ٢٤، ١٩، ١٤ و ٢٠ و ٢١، هشت فازی هستند که سال آینده افتتاح خواهند شد و این فازها هم اکنون ٥٠ تا ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
 
وی با بیان این که هم اکنون ١٥ دکل از ١٧ دکل موجود در پارس جنوبی در فازهای در حال توسعه مشغول حفاری هستند، گفت: به زودی ٣ دکل دیگر به ناوگان حفاری پارس جنوبی افزوده خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: ایران سال گذشته در مجموع ٨٨ هزار میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس جنوبی برداشت کرده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این که در سال گذشته بیشترین پیشرفت را در فازهای پارس جنوبی به رغم تحریم ها به دست آورده ایم، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ٨٠ هزار نفر در این پروژه ها مشغول به کار هستند.
 
وی درباره آخرین وضعیت توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی نیز گفت: هم اکنون روزانه ١٢,٥ میلیون مترمکعب گاز ترش از فازهای ٦ و ٧ و ٨ پارس جنوبی در واحد نخست پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پالایش و شیرین سازی می شود.
 
زهیری یادآور شد: سکوی SPD٨ فازهای ٦ و ٧ و ٨ پارس جنوبی به دلیل عدم نیاز بخش های پایین دستی پیش از این غیر فعال بود که با راه اندازی بخش نخست پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ این سکو مجددا وارد مدار شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، پارس جنوبی ، برداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.