سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوشیدن صحیح آب در ماه رمضان اهمیت بسزایی در سلامت روزه دار دارد

مکانیسم هوشمند تشنگی در بدن موجب تمایل انسان به نوشیدن آب و در نتیجه برطرف ساختن نیاز فرد به این ماده حیاتی شده و ادامه زندگی را میسر می کند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک گفت: آب مورد نیاز بدن تنها از طریق نوشیدن حاصل نمی شود بسیاری از مواد خوراکی به ویژه میوه ها و سبزیجات حاوی آب هستند آب وارد شده به بدن پس از شرکت در واکنشهای حیاتی از طریق کلیه ها و دستگاه گوارش تعریق و همچنین تبخیر از راه پوست و تنفس از بدن خارج می شود.

ندا منصوری انسان را نیازمند دریافت آب برای ادامه زندگی دانست و تاکید کرد: کمبود آب باعث برهم خوردن غلظت الکترولیت ها و املاح در خون شده و عوارض ناگواری مثل گرگرفتگی عضلانی، ورم مغزی و تشنج می شود.

وی به روزه داران توصیه کرد: روزه را با مقداری نوشیدنی گرم مانند آب ولرم چای کمرنگ یا شیر گرم آغاز کنید، غذاهای آب دار مانند سوپ و آش صرف کنید به دلیل دارا بودن فیبر به حفظ و نگهداری آب مصرف شده کمک می کند.

منصوری در ادامه گفت: نوشیدن آب و آبمیوه در فاصله بین افطار تا سحر موثرترین روش برای جبران محرومیت بدن از آب مورد نیاز در ساعت های روزه داری است و نوشیدن صحیح آب در ماه رمضان اهمیت بسزایی در سلامت روزه دار دارد.

این کارشناس استفاده از لبنیات مانند شیر، ماست و دوغ جهت تعادل مایعات در بدن الزامی دانست و گفت: انتخاب غذا های حاوی فیبر مانند نان سبوسدار و برنج در کنار مصرف سالاد و سبزی و میوه نه تنها املاح و ویتامین های بدن را تامین می کند بلکه در نگهداری آب مصرف شده و جلوگیری از تشنگی تاثیر بسزایی دارد.

برچسب ها: آب ، سلامت ، گوارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.