یک کارشناس تغذیه گفت: روزه‌داران می‌توانند برای رفع تشنگی و گرسنگی از ماءالشعیر خانگی استفاده کنند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ بهنام گشتی زاده با اشاره به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر اظهار کرد: مبتلایان به دیابت و بیماری‌های کلیوی و افرادی که مشکلاتی مانند دفع و جذب آب دارند، در روزهای اخیر باید بیشتر مراقب باشند تا دچار کم آبی نشوند.

وی با بیان اینکه روزه‌داران باید از نوشیدن آب فراوان پس از خوردن سحری خودداری کنند، افزود: نوشیدن آب فراوان هنگام سحر علاوه بر ایجاد تشنگی در طول روز موجب اختلالات گوارشی نیز می‌شود.

گشتی‌زاده تصریح کرد: بهتر است روزه‌داران نیم تا یک ساعت پس از خوردن سحری آب بنوشند و برای رفع تشنگی در طول روز همراه با غذای خود سبزیجات نیز مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه افراد باید از خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی هنگام سحر پرهیز کنند، اضافه کرد: این غذاها عطش را در طول روز افزایش می‌دهد و بهتر است افراد در وعده سحر از غذاهای پخته و حاضری که برنج و گوشت کمتری در تهیه آن‌ها مصرف شده است، استفاده کنند.

گشتی‌زاد با اشاره به مصرف صیفی‌جاتی مانند هندوانه و طالبی هنگام سحر گفت: اگرچه هندوانه موجب رفع تشنگی در روز می‌شود، اما مصرف آن در سحر باعث اختلال در دفع و جذب غذا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزه‌داران می‌توانند برای رفع تشنگی و گرسنگی از ماءالشعیر خانگی استفاده کنند، افزود: برای تهیه ماءالشعیر خانگی می‌توان 50 گرم جو را با چهار لیتر آب جوشاند و پس از کاهش یک لیتر از آب آن 40 تا 50 دقیقه با شعله ملایم حرارت داد، این نوشیدنی پس از صاف کردن تا دو الی سه روز قابل استفاده است.
 
منبع: ايسنا
برچسب ها: آب ، سحر ، نوشیدن ، گوارش ، اختلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.