سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

احیاء و اصلاح 1500 هکتار باغ در استان چهارمحال و بختیاری

امسال، طرح احیاء و اصلاح در 1500 هکتار از باغات استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیر امور باغبانی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: طرح احیاء و اصلاح بیشتر در باغ های بادام، گردو، هلو و سیب اجرا می شود و ایجاد شخم و شیار، حفر چال کود یا حفاری چاله های حاوی ریز مغزی ها در مسیر آبیاری درختان میوه، هرس و قلمه زدن ارقام پرمحصول، از شیوه های این طرح است.
حمیدرضا منصوری افزود: طرح اصلاح و احیاء، افزایش 30 درصدی تولید محصول را پس از 3 سال در باغ های قدیمی و کم بازده به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: با انجام طرح اصلاح و احیاء، تولید بادام در یک هکتار باغ از یکهزار به 2 هزار کیلوگرم، گردو از 750 کیلوگرم به 1500 کیلوگرم، هلو از 6 هزار به 15 هزار کیلوگرم، و سیب درختی از 7 هزار به 20 هزار کیلوگرم افزایش می یابد.
منصوری گفت: این طرح در 10 سال گذشته در 8 هزار هکتار باغ اجرا شده است.
مدیر امور باغبانی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه جهاد کشاورزی، بیشترین تمرکز خود را بر احیای باغهای قدیمی با عمر بیش از 30 سال متمرکز کرده است، افزود این باغ ها بیش از باغهای دیگر در معرض افتها و کاهش باردهی قراردارند.
وسعت باغ های استان چهارمحال و بختیاری، 46هزار و 350 هکتار است و استان های اصفهان، خوزستان، فارس و تهران، عمده هدف محصولات باغی این استان می باشد. /س

برچسب ها: احیاء ، اصلاح ، باغ ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.