سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیس مرکز تحقیقات سلامت و رفاه اجتماعی زمینه ساز تقویت حوزه پژوهش

تاسیس مرکز تحقیقات سلامت و رفاه اجتماعی زمینه ساز تقویت حوزه پژوهش تلقی می شود.

واقعی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کسب مجوز مراکز تحقیقات وزارت بهداشت از چند جنبه بر افزایش فعالیت مجموعه تاثیرگذار است. 

وی گفت:  از آن جایی که مراکز تحقیقات پیوسته مورد ارزشیابی قرار می گیرند تعهد مراکز به انجام دقیق تر و منظم فعالیت ها افزایش می دهد و همچنین منجر به افزایش ارتباطات بین مرکزی و میان دانشگاهی با سازمان های اجرایی می گردد. 

واقعی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر تاسیس مرکز تحقیقاتی و پذیرش دانشجویان دکترا اظهار داشت: پذیرش دانشجو نیازمند ملاحظاتی مانند حضور اعضا ورودی، ملاک های کافی براساس آیین نامه جذب دانشجو و همچنین امکانات فضا و آموزش است که امیدواریم براساس توافق اعضا در جلسه شورای پژوهشی در این زمینه و در سال جاری مقدمات لازم را فراهم کنیم و سال آینده شاهد توفیقاتی در این عرصه باشیم. 

واقعی اذعان داشت: رفاه اجتماعی حوزه موضوع گسترده ای دارد و با تاسیس مراکز تحقیقاتی می توان براساس یافته های حاصل از مطالعات برای سازمان های سیاستگذار و خدمت رسان در سطوح مختلف مانند ارائه توصیه های سیاستگذاری، مشاوره، اجرای مطالعات مرتبط با نیازهای سازمانها و جامعه هدف ارائه می دهند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: فصل نامه رفاه اجتماعی از سال 80 به عنوان یکی از مهمترین منابع اطلاعات پژوهشی اجتماعی در ایران ، طرح سنجش سرمایه اجتماعی در کشور، تهیه سندهای پیشگیری از اعتیاد در کشور و.....از جمله فعالیتهای متعدد حوزه گروه پژوهشی رفاه اجتماعی دانست. /ح

برچسب ها: تحقیقات ، سلامت ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.