سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

50 درصد از بار بيماري‌هاي عفوني در کودکان مربوط به تغذيه نامناسب است

مطالعات نشان مي‌دهند که بيش از 50 درصد از بار بيماري‌هاي عفوني مانند عفونت‌هاي دستگاه تنفسي، اسهال، مالاريا و سرخک در کودکان، مربوط به تغذيه نامناسب و غير اصولي و کمبود مواد مغذي در بدن است.

حميد اصلاني، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تصريح کرد: يکي از مهمترين مشکلات مردم جوامع فقير و در حال پيشرفت، وجود مشکلات تغذيه‌اي به ويژه در بين کودکان است.

وي با بيان اينکه بسياري از اختلالات و بيماري‌ها در اثر تغذيه و کمبودهاي غذايي ايجاد مي‌شود، اظهار داشت: کودکان به سبب شرايط خاص جسمي، بيش از ديگران از اثرات منفي تغذيه نامناسب متضرر مي‌شوند و شيوع بيماري‌هايي نظير بيماري‌هاي عفوني که ناشي از تغذيه باشد نيز در بين کودکان بيشتر است.

اصلاني گفت: مطالعات نشان مي‌دهند که بيش از 50 درصد از بار بيماري‌هاي عفوني مانند عفونتي‌هاي دستگاه تنفسي، اسهال، مالاريا و سرخک در کودکان، مربوط به تغذيه نامناسب و غير اصولي و کمبود مواد مغذي در بدن است.

وي يادآور شد: بسياري از کودکان دچار کم وزني هستند و کمبودهاي غذايي تاثيرات زيادي بر روي اين مشکل کودکان دارد.

اصلاني خاطر نشان کرد: ابتلاي مکرر به عفونت‌ها نيز نقش مهمي در کم وزني کودکان دارد، ضمن آنکه کودکان کم وزن بيش از ساير کودکان در معرض ابتلا و مرگ در اثر برخي از بيماري‌هاي عفوني نظير عفونت‌هاي تنفسي، اسهال و سل قرار دارند./ح
برچسب ها: بیماری ، عفونت ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.