سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلمسازی شمقدری به سبک فرهادی

راستش داستان دعوای خانه ی سینما و سازمان معاونت سینمایی یک داستان تکراری است، یک داستان که واقعا بی مزه هم شده است.

به گزارش باشگه خبرنگاران؛ راستش داستان دعوای خانه ی سینما و سازمان معاونت سینمایی یک داستان تکراری است، یک داستان که واقعا بی مزه هم شده است.
 
اما آخرین روزهای ریاست محمود احمدی نژاد و جواد شمقدری در دولت شبیه فیلم های اصغر فرهادی شده است: هر کس برگ تازه ای رو میکند تا دیگری را از میدان به در کند یا بازی را به سمت دلخواهش ببرد.

این جوری است که کل ماجرا در روزهای اخر دولت دهم ، هیجان انگیزتر از قبل جلو می رود.
واقعیت این است که ماجرا داشت به سیاق دو سال گذشته با ریتم کند و ملال آور دنبال می شد مدیران دولت اصرار داشتند که خانه ی سینما باید به شرایط و اساس نامه ای که در اخر توسط سازمان سینمایی بازنگری شده باز شود، اهالی خانه ی سینما معتقد بودند که این کار خلاف توافقات انجام شده است.

بنابر این همه چیز کشدار شده بودک اما نامه ی کوتا وبرنده ی محمود احمد نژاز همه چیز را وارد فاز تازه ای کرد : او بی آن که وزیر ارشاد را بازی دهد، خطاب به جواد شمقدری نوشت: " جناب آقای شمقدری ، چرا این قدر بسته و با تنگ نظری برخورد می شود؟ باید اجازه داد یک نهاد صنفی کار خودش را بکند . اکثریت قاطع اعضای خانه ی سینما متعهد به کشور و ارزش های الهی و انسانی هستند.

کار نشود که گرایش ها و اغراض شخصی و گروهی به نان انقلاب معرفی و خدای ناکرده با استفاده از قدرت سازمانی تحمیل گردد.

فوری مشکل را حل کنید و اعلام نتیجه شود." انتشار این نامه توسط خبرگزاری ایسنا، مثل یک گره افکنی بود.

شمقدری ابتدا اعلام کرد که این نامه مربوط به اردیبهشت است ، اما کمی بعد دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری تاکید کرد این نامه تازه است و ربطی به نامه ی اردیبهشت ماه ندارد.
بنابر این شمقدری اعلام کرد که باید با آقای احمدی نژاد حرف بزند و بعد نتیجه را اعلام کند.

چند روز بعد نامه ای هشت ماده ای  منتشر شد که طبق آن، برای برگزاری مجمع عمومی خانه ی سینما و شرایط بازگشایی آن شرایطی اعلام شده بود. وقتی فرهاد توحیدی، رئیس هیئت مدیره ی خانه سینما ن را خلاف قانون و توافقات قبلی خواند و سندی رو کرد که طبق آن همه چیز به هیئت مدیره فعلی ، با اساس نامه مورد تایید دو طرف واگذار شده بود، شمقدری اعلام کرد دیگر در این امر دخالت نمی کند، این طور بود که دو روز بعد خانه ی سینما در فراخوانی اعلام کرد مجمع عمومی روز 6 مرداد برگزار می شود.

از آن طرف اما همه چیز حل نشده باقی مانده بود. سید ضیا هاشمی ، رئیس اتحادیه تهیه کنندگان ، این مجمع عمومی وهیئت مدیره را غیر قانونی خواند و اعلام کرد 19 تیر خود آنها مجمعی برگزار می کنند تا خانه ی سینما باز شود.

همان طور که می بینید ماجرا هنوز تمام نشده و هنوز هم معلوم نیست عاقبت در دولت دهم خانه ی سینما با ز می شود یا نه.

اما آنچه که احتمالاً برای دولت بعد می ماند دعوایی است که حل کردنش به این راحتی ها نیست؛ حتی اگر سینما باز شود و اصناف تازه تاسیس و قدیمی کنار هم بنشینند./ص

منبع : ماهنامه 24

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.