سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماندگاري ميكروب‌ها در محيط بيمارستان مشكلي جدي است

متاسفانه در حال حاضر ميكروب ها در محيط بيمارستان ماندگار شده اند كه اين موضوع يك مشكل جدي محسوب شده و خطرات زيادي را به دنبال دارد.

منصور خالصي استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران افزود: عفونت هاي بيمارستاني عارضه عمده مراقبت‌هاي بيمارستاني است كه موجب عوارض قابل ملاحظه‌اي مي‌شود.

وي با بيان اينكه بيمارستان بايد محيطي امن و توام با آسايش براي بيماران و پرسنل خود بيمارستان باشد اظهار داشت: بروز عفونت هاي بيمارستاني و مقاومت و ماندگاري عوامل ميكروبي در سطح بيمارستان ها موجب شده كه سطح ايمني از نظر ابتلا به عفونت تا حدودي كاهش يابد.

خالصي تاكيد كرد: متاسفانه در حال حاضر ميكروب ها در محيط بيمارستان ماندگار شده اند كه اين موضوع يك مشكل جدي محسوب شده و خطرات زيادي را به دنبال دارد.

وي گفت:‌بروز آسيب و صدمات جدي به بيماران و همچنين مرگ و مير تعداد قابل توجهي از افراد بيمار از مهمترين مشكلات مرتبط با ماندگاري ميكروب ها در محيط بيمارستان ها است.

خالصي خاطر نشان كرد: مصرف بيش از اندازه و نا به جاي داروها به ويژه آنتي بيوتيك ها مراقبت ناكافي از بيمار عدم پيگيري مناسب و نظارت ناكافي در سطح بيمارستان از جمله در واحدهايي كه مستقيما با بيمار و لوازم آن سر و كار دارند از دلايل مهم ماندگار ميكروب ها در محيط بيمارستان است./ع2

برچسب ها: عفونت ، میکروب ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.