سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از گذشت دو هفته؛

فرافکنی سازمان تامین اجتماعی برای پوشش داروی بیماران

معاون داروی سازمان غذا و دارو گفت:پس از گذشت 2 هفته از ابلاغيه وزارت بهداشت به سازمان تامین اجتماعی در خصوص پوشش دارويي، اين سازمان هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است.

 دکتر شمسعلي رضازاده، معاون داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص افزایش پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: با اینکه تماس های زیادی از سوی وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو با مسئولین بیمه سازمان تامین اجتماعی گرفته شده است متاسفانه این سازمان فرافکنی می کند.

 وی با بیان اینکه مسئولین بیمه این سازمان توسط کمیسیون بهداشت مجلس احضار شده اند گفت: در جلسه تشکیل شده به این مسئولین ابلاغ شد که کار آنها  غیر قانونی است و این سازمان باید اعلام و اصلاح قیمت کمیسیون قانونی قیمت گذاری وزارت بهداشت را بپذیرد.

وی اظهار داشت: با اینکه حدود 2 هفته از اعلام کمیسیون بهداشت می گذرد هنوز هیچ اقدامی از سوی مسئولین این سازمان صورت نگرفته است.

رضا زاده با بیان اینکه در ابتدای هفته گذشته بازدیدی از داروخانه های 13 آبان و هلال احمر داشته ام گفت: متاسفانه تمامی مشکلات بیمه شدگان و بیماران به اختلاف قیمت ها سنگینی که سازمان های بیمه آن را تقبل نکرده اند بر می گردد و در این  بین بیماران از عهده پرداخت این هزینه ها بر نمی آیند.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل در ابتدا باید سازمان تامین اجتماعی اصلاح قیمت را بپذیرد و اعمال کند تا بخش عمده ای از مشکلات مردم حل شود و گام بعدی امضای تفاهم نامه است  که برای بیماران خاص به امضا وزیر بهداشت رسیده و منتظر امضای وزیر تعاون است تا با امضای آن مشکلات بیماران در حوزه داروهای گران قیمت را مدیریت و بر طرف کنیم.

وی در پایان گفت: بخشی از یارانه و ما به التفاوت نرخ ارز و هزینه هایی که توسط سازمان غذا و دارو پیش بینی شده بود به حساب ما واریز نشده است و ما منتظر هستیم تا آن را اجرایی کنیم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.