سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین موضوع حاشیه پزشکی؛

کاهش قیمت دارو در پیچ و تاب یک امضا

تفاهم نامه ای را با بیمه ها نوشتیم و وزیر بهداشت نزدیک به ۳ روز است آنرا امضا کرده و منتظر امضای وزیر تعاون هستیم،همچنین برخی مردم نسبت به قیمت برخی داروها گله مند بودند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دوربین حاشیه های پزشکی همراه با رئیس سازمان غذا و دارو به داروخانه ۲۹ فروردین رفته بود که با حضور ايشان، دلالان دارو که در کمین دارو بودند تا دوربین را دیدند از ان مکان دور شدند. پس از ورود رئيس سازمان غذا و دارو به داروخانه، مردم ار ۲ موضوع گله کردند...

* افزایش قیمت برخی داروها:
مردم می گفتند که پزشک یکسری دارو را نمی خواهد، چون قیمت دارویی که ۱۷ هزار و پانصد تومان بود به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافت. عباس حاجی آخوندی،رئیس سازمان غذا و دارو تشریح کرد که چگونه قیمت برخی دارو ها بالا رفت و حتی برخی از این داروها ۱۵ برابر شد. 

وی افزود: قیمت برخی داروها که افزایش داشته می شود با یک امضای وزیر رفاه کاهش پیدا کند 
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تفاهم نامه با بیمه ها اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم با این تفاهم نامه داروها را حداکثر تحت پوشش مالی قرار دهیم. 

حاجی آخوندی ادامه داد: وزیر بهداشت دو سه روز است آنرا امضا کرده و منتظر امضای وزیر تعاون برای کاهش هزینه های دارویی است. 

خبرنگار حاشیه های پزشکی پرسید که اگر وزیر تعاون امضا کند هزینه داروهایی که افزایش یافته کمتر خواهد شد؟ 

وی اظهار داشت: خیلی کاهش پیدا می کند، مثلا در مورد داروهای بیماری خاص شخصی که داروی یک میلیون تومانی گرفته ده درصد سال گذشته قیمت آن ۱۰۰ هزار تومان بوده که در حال حاضر بر مبنای این که مابه التفاوت را با این که تامین بودجه شده و با توجه به اینکه آنرا اجرایی نمی کنند قیمت آن به یک میلیون و صد هزار تومان که یازده برابر است افزایش یافته که از نظر ما باید ۱۵۰ هزار تومان باشد.

*دومین گله کردن مردم از کمبود داروها بود 
برخی از افراد حاضر داروخانه ۲۹ فروردین گفتند که آمپول بتافرون برای ام اس، که در روزنامه ها  نوشته بود که داروها در گمرک دارد فاسد می شود، در صورتیکه فاسد می شود چرا آنرا ترخیص نمی کنید؟ 

حاجی آخوندی در پاسخ به این سوال تصریح کرد: روز گذشته، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور تماس گرفته و خواستار توجه به بیمه ها شده و گفته که قیمت دارو هرچقدر هست باید از طرف گمرک ها آزاد شود که خبرنگار حاشیه های پزشکی پرسید قیمت آن چقدر است که معاون سازمان غدا و دارو یادآور شد: این داروها حدود ۵۰ میلیون دلار است که داروهای مختلف است و الان هم بعضا دچار کمبود هستیم .

معاون سازمان غذا و دارو یادآور شد: وضعیت ذخایر دارویی روز به روز دارد بهتر می شود که این سخن را مدیر عامل شرکت توزیع دارو پخش تایید می کند.

*تا ۳ ماه آینده کمبود دارو نخواهیم داشت 
نوری ،مدیر عامل شرکت توزیع دارو پخش گفت : ذخایر انبارهای ما در حال حاضر از لحاظ ریالی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان دارو هست که از انواع مختلف داروها است که به طور متوسط می شود گفت که اگر هیچ دارویی تا ۳ ماه آینده وارد انبارهای ما نشود ،در هیچ یک از اقلام موجود در داروهای سبد دارویی شرکت کمبودی نخواهیم داشت. بازدید سزرده از بیمارستان میلاد در هفته گذشته: در آن گزارش بیماران و همراهان آنها مشکلات مختلفی از جمله عدم پذیرش و نداشتن تخت کافی را متذکر شدیم.

*نبود پزشک متخصص و پاسخ رئیس بیمارستان میلاد 
رضا فیاض، رئیس بیمارستان میلاد گفت: به پزشک تذکر جدی دادیم و حتی برخوردی هم با او داشتیم. همچنین پس از پخش گزارش حضور وزیر بهداشت در بیمارستان میلاد در هفته گذشته، فیاض گفت: واقعا حجم بیمارستان تقریبا به سطح اشباع رسیده و شاید مریض 
۱۲۰۰مریض  در ۲۴ ساعت به اوژانس مراجعه می کنند ، مجدد برنامه تریاژمون و گسترش یک مقدار از  قسمت های اورژانس در حدی که مقدور هست را شروع شده بود و آنرا ادامه و تسریع می بخشیم، همچنین باید یک باز تعریفی از نظر تعداد تخت در بیمارستان های دولتی و عمومی مثل بیمارستان میلاد انجام بگیرد. 

وی افزود: باید ببینیم که واقعا در تهران تعداد تخت ها شاید لازم باشد.

*جشن در کنار بیمارستان! 
حاشیه دیگر پزشکی در ماه مبارک رمضان است توسط شهرداری رقم خورد كه اقدام به برگزاری جشن در کنار بیمارستان كرده است، آن هم در ساعت یازده شب.

یکی از پرستاران بیمارستان پیامبر گفت: برای این جور مراسم، بهتر است مکان کارشناسی تر انتخاب شود! از پنجره بخش اطفال و VIP که پرستاران در آن شاغلند مشاهده کنید هم سروصدا هست هم ساعت یازده و نیم شب به بعد که آتش بازی می شود سروصداها به مراتب بلندتری ایجاد می شود که این، موجبات آزردگی خاطر برخی بیماران را فراهم می کند.

*انتقاد از ساختمان های بدون سراشیبی مخصوص معلولان
معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنان برای رفتن به همایش ها و مکان های مختلف دولتی مشکلاتی دارد. البته با  اراده ای که از او خبر داریم، وی با این مشکلات مبارزه می کند. 
فاطمه رخشانی گفت: از سال ۸۴ به تمام دستگاه ها ابلاغ شده ، غیر از اینکه ساختمانهای قدیمی را درست می کردند این ساختمان  که جدید است، هر کس آنرا ساخته باید پاسخگوباشد
برچسب ها: قیمت دارو ، ارز ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.