سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دندانپزشكان بخوانند:

با رعايت نكات‌ايمني آسيب‌هاي شغلي را به حداقل برسانيد

دندانپزشكان بايد با رعايت نكات‌ايمني، آسيب‌هاي ناشي‌ از اين شغل از جمله مسموميت با آما لگام، دردهاي ناحيه ستون‌فقرات و گردن و ابتلا به بيماري‌هاي واگيردار را به حداقل برسانند.

اكبر فاضل دبير شوراي عالي آموزش دندانپزشكي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، در مورد مصائب شغلي دندانپزشكان، گفت: دندانپزشكان در حين فعاليتشان با مشكلات فراواني از جمله مسموميت با آمالگام(جيوه) مواجه هستند كه مي‌تواند از راه پوست يا استنشاق از محيط وارد بدنشان شده و در درازمدت در كليه آنها رسوب ‌كند.

وي در ادامه با بيان اينكه تماس با اشعه راديوگرافي يكي ديگر از خطراتي است كه دندانپزشكان را تهديد مي‌كند، افزود: هم‌‌اكنون استفاده از دستگاه‌هاي جديد مي‌تواند تا حد زيادي احتمال وجود خطرات ناشي از اشعه راديوگرافي را كاهش دهد.

فاضل تصريح كرد: نحوه نشستن دندانپزشكان حين فعاليت از ديگر مشكلات شغلي دندانپزشكان است كه به دست،‌ گردن و ستون فقرات آنها آسيب جدي وارد مي‌كند.

همچنين، ابتلا به بيماري‌هاي واگيردار همچون HIV مثبت، هپاتيت و استرس ناشي از كار نيز از ديگر مشكلات شغلي دندانپزشكان است.

وي تأكيد كرد: دندانپزشكان بويژه افراد جواني كه تازه وارد اين شغل شده‌اند بايد شرايط ايمني را در نظر گرفته و با استفاده از وسايل مجهز، نشستن صحيح روي صندلي و استراحت بين كار، آسيب‌هاي ناشي از اين شغل را به حداقل برسانند./ع2

برچسب ها: دندانپزشک ، دستگاه ، رسوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.