سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاری دید در طول روزه داری با افت قند خون ارتباط دارد

کسانی که در طول روزه داری دچار تاری دید می شوند و بالافصله خوب می شوند به دلیل افت قند خون بدن است که مساله جدی نیست.

دکتر مهدی مدرس زاده متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: روزه گرفتن برای کسانی که مشکلات چشمی و بیماری های مرتب با چشم دارند مثل نزدیک بینی، دوربینی یا عمل های جراحی چشم انجام داده مد مساله ای ندارد و این افراد می توانند روزه های خورد را بگیرند بدون اینکه آسیبی به چشم هایشان وارد شوند.

مدرس زاده افزود: البته در کسانی که دچار اختلالات قندی و دیابت هستند که کنترل نشده و به چشمشان آسیب زده که اگر در طول روز قندشان در طول روز تامین نشود باعث آسیب و صدمه می شود روزه نگیرند.

وی اظهار داشت: کسانی که در طول روز دچار تاری دید می شوند و بالافصله خوب می شوند به دلیل اختلال قند خون است ولی آنقدر مهم نیست که باعث نگرفتن روزه شود.

مدرس زاده ادامه داد: کسانی که به خاطر مشکلات چشمی از قطره های چشمی استفاده می کنند، این قطره ها را در قسمت های داخلی پایین پلک دقیقا روی مجرای اشکی قطره ها را بریزند که داخل حلق نروند در طول روز می توانند روزه خود را حفظ کنند.

مدرس زاده تصریح کرد: روزه برای سلامتی فرد مهم است و توصیه می شود که افراد به دلایلی که خیلی جدی نیست از گرفتن روزه اجتناب نکنند./ع2

برچسب ها: روزه ، قند ، چشم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.