سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حيدرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حادثه 22 بهمن قم، يادآور رفتارهاي انجمن حجتيه است/قوه قضائيه با نيروهاي خودسر برخورد کند

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با تقبيح حادثه 22 بهمن قم، خواستار قرائت گزارش کميته حقيقت‌ياب حوادث 22 بهمن قم مجلس در صحن علني بهارستان شد و گفت: حادثه 22 بهمن قم، يادآور رفتارهاي انجمن حجته است و لذا از قوه قضائيه خواستاريم که اين حوادث را پيگيري و با خاطيان برخورد کند.

 

"عوض حيدرپور" نماينده مردم شهرضا و سميرم‌سفلي در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حادثه 22 بهمن قم، اظهار داشت: پس از اتفاقي که در روز 22 بهمن در قم حادث شد، مجلس شوراي اسلامي کميسيون امنيت ملي را مامور بررسي و پيگيري حوادث 22 بهمن قم کرد.
 
وي در ادامه افزود: براين اساس نيز کميسيون امنيت ملي، تيمي را مامور انجام اين وظيفه کرد که اين تيم پس از ماه‌ها کار فشرده نهايتا پس از دو مرتبه قرائت گزارش اوليه در کميسيون، گزارش کامل و نهايي خود را هفته گذشته در صحن کميسيون امنيت ملي قرائت کرد.
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي در ادامه اظهار داشت: قرار بر اين بود که پيگيري‌ها و بررسي اين حادثه کاملا علمي و با روش علمي انجام گيرد که اين کار نيز به همين ترتيب انجام گرفت و خلاصه نتايج اين بود که گروهي به صورت ساماندهي شده حوادث 22 بهمن قم را هفته‌ها قبل در قم و با تشکيل جلسات و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و مدوني دنبال مي‌کردند.
 
حيدرپور با بيان اينکه کار صورت گرفته بسيار سخيف، کاملا غير‌قانوني و خارج از قواعد جاري انجام شد، گفت: آنچه مهم است توهين به جايگاه قوه مقننه و شخص رئيس قوه مقننه است که براي ما يادآور رفتارهاي انجمن حجتيه است و رفتارهاي اين انجمن را تداعي مي‌کند، البته سالها بود که فکر مي‌‌کرديم رفتارهاي غير‌معقول و غير‌منطقي که انجمن حجتيه انجام مي‌داد منسوخ شده است.
 
وي ادامه داد: برداشت ما اين است که اگر جلوي اين دست اقدامات گرفته نشود، ممکن است براي کشور فاجعه‌انگيز شود، چراکه ما خاطرات تلخي از اعمالي که منافقين، گروهک فرقان و انجمن حجتيه انجام داده‌اند داريم.
 
عضو کميسيون امنيت ملي اظهار داشت: درخواست ما انعکاس گزارش کميته حقيقت‌ياب حوادث 22 بهمن قم در صحن‌علني مجلس است و همچنين خواستاريم کميسيون اصل 90 براساس ماده 236 آيين‌نامه داخلي مجلس، موضوع را به قوه قضاييه منعکس کند و قوه قضاييه نيز با خاطيان به صورت جدي برخورد کرده  و چشم فتنه را در حدقه کور کند، چراکه اگر اين اتفاق نيافتد در آينده اين حوادث ادامه پيدا خواهد کرد و هزينه‌هاي بسياري براي جمهوري اسلامي خواهد داشت.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: قم ، بهمن ، کمیته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.