سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش

خانواده‌‌ها به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان مراجعه نمی‌کنند

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش می‌گوید: سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان فعال است اما خانواده‌ها به آن مراجعه نمی‌کنند.


خبرگزاری فارس: خانواده‌‌ها به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان مراجعه نمی‌کنند

به گزارش  گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،‌  اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در تابستان سال 89 و برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه تحصیلی 90ـ89، طرح ثبت‌نام اینترنتی را مطرح کرد اما این طرح با استقبال گسترده‌ای مواجه نشد و اکثر خانواده‌ها ترجیح ‌دادند که برای ثبت‌نام به محل تحصیل فرزند خود مراجعه کنند چرا که انتخاب مدرسه مناسب، گفت‌وگو با مدیر و اطمینان از ثبت‌نام تنها با مراجعه حضوری امکان‌پذیر بود.

وزارت آموزش و پرورش نیز چندی بعد سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان را به عنوان «سناد» معرفی کرد و اعلام شد که خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این سامانه، ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس را به صورت اینترنتی انجام دهند.

نکته جالب اینکه، در حال حاضر به جای خانواده‌ها، مدیران و مسئولان مدارس به ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان اقدام می‌کنند یعنی ابتدا خانواده به مدرسه مراجعه کرده و پس از انجام ثبت‌نام، مسئولان مدرسه ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: دو سال است که سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان فعال است اما خانواده‌ها به آن مراجعه نمی‌کنند.

وی به دلیل عدم مراجعه خانواده‌ها به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: همانطور که در بخشنامه ثبت‌نام مطرح شده است، برای ثبت‌نام میان‌پایه‌ها در مدارس نیازی به حضور خانواده نیست و مدیر، به ثبت‌نام دانش‌آموز اقدام می‌کند؛ بر این اساس، ثبت‌نام الکترونیکی نیز ضرورتی ندارد.

نوری اضافه کرد: از 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز کل کشور، حدود 10 میلیون دانش‌آموز میان پایه هستند که ثبت‌نام آنها توسط مدیر انجام می‌شود و حدود 2 میلیون دانش‌آموز ورودی به دوره جدید هستند که خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به مدرسه مورد نظر مراجعه کرده و با مدیر آشنا شوند.

وی تأکید کرد: سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان بدون هیچ مشکلی آمادگی ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان را دارد اما خانواده‌ها راحت‌ترند که ثبت‌نام الکترونیکی توسط مدرسه انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.