سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

مدیر باغبانی استان سمنان نمونه کشوری است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای دومین سال پیاپی، عنوان مدیر نمونه باغبانی کشوری در توسعه باغ های زیتون را کسب کرد.

 


ˈ ˈبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان لطف ا...رضاییˈ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: انجام طرح های مختلف در زمینه زیتون و توسعه باغ های زیتون از عوامل کسب این رتبه بوده است.

وی افزود: ارائه طرح تولید نهال زیتون با پشتیبانی و همکاری استان مازندران که در این طرح با استفاده از ضریب نسبی تولید نهال در استان مازندران، قلمه از باغ های مادری و سازگاری استان و از ارقام سازگار با شرایط استان سمنان استحصال و زیر نظر کمیته نهال دو استان تکثیر و در زمان کاشت نهال به استان منتقل و بین متقاضیان احداث باغ توزیع می شود.

رضایی بیان کرد: سال گذشته بیش از 90 هزار اصله نهال زیتون استاندارد در استان سمنان توزیع و 225 هکتار به سطح زیر کشت باغ های زیتون این استان اضافه شده است.

رضایی سطح زیرکشت باغ های زیتون استان سمنان را بیش از چهار هزار هکتار ذکر کرد و افزود: از مجموع باغ های زیتون این استان دو هزار و 345 هکتار آن بارور است و در سال گذشته پنج هزار و 200 تن محصول برداشت شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برآورد می شود با توجه به شرایط موجود باغ ها در سال جاری بیش از سال گذشته محصول برداشت شود/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.