سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كارشناساني كه متخصص نيستند، اظهار نظر نكنند

ريیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پيشنهاد كرد؛ كه در جهت حفظ پايداري صنعت گردشگري، كارشناساني كه كارشناس نيستند، اظهار نظر نكنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بنا به گفته مسئولان، سفر و گردشگري به عنوان يک اصل در زندگي مردم مطرح شده به طوری که اقشار جامعه به عنوان يک ضرورت به سفر توجه می کنند.

ولی در شرایطی سخن از افزایش ورود گردشگر نقل محافل شده که کمتر و شاید هیچ سخنی از تداوم جذب گردشگر به میان نمی آید.

آمار گردشگر در مقاطعی از فصول سال در یک نمودار سینوسی فراز و فرودهای چشم گیری را تجربه می کند، در اين رابطه محمد شريف ملك زاده معاون ريیس جمهور و ريیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پيشنهاد كرد كه در جهت حفظ پايداري در اين صنعت، كارشناساني كه كارشناس نيستند، اظهار نظر نكنند.

ملك زاده تصريح كرد: ‌اظهار نظرهاي غير تخصصي افراد بي تجربه در حوزه ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري پايه هايي را كه تا به امروز در اين بخش ها ثابت شده را به تزلزل وا مي دارد.

ريیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاكيد كرد: ‌سياستمداران و افرادي که خواهان مديريت در عرصه گردشگري هستند بايستي بر اساس نظر كارشناسان متخصص حاضر در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اظهار نظر كنند.

معاون ريیس جمهور ، حركت به سوي جشنواره ها، نمايشگاه ها و برگزاري برنامه هاي متنوع را ضامن پايداري آمار گردشگري كشور دانست و اظهار داشت: تبليغ و معرفي پتانسيل و ظرفيت هاي كشور در عرصه داخلي و بين المللي گام موثري در جهت توسعه صنعت گردشگري برداشته خواهد شد.

وي با اشاره به ظرفيت اقوام و طوايف ايراني به عنوان جاذبه گردشگري كشور گفت:‌ بخش عظيمي از ظرفيت گردشگري كشور در قالب جاذبه هاي روستايي و عشايري پنهان مانده كه بايستي اين ظرفيت ها در قالب جشنواره ها و نمايشگاه ها در معرض ديد گردشگران گذاشته شود چرا كه با بهره برداري از اين فرصت ها ثبات و توسعه پايدار اين صنعت را در پي خواهد داشت.

برچسب ها: گردشگر ، کارشناس ، متخصص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.