سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کيا‌مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

لزوم تغيير سیاست‌های ارزی کشور از سوی دولت يازدهم

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت یازدهم می‌تواند با اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی از تزریق پول‌هاي بدون پشتوانه به جامعه جلوگیری کرده و تورم حاصله را کاهش دهد.

غلامرضا کيا‌مهر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: هم اکنون اصلی‌ترین مشکل درعرصه اقتصادي، افزایش روزانه نرخ تورم است که این مسئله علاوه بر تحمیل فشار معیشتی بر مردم موجب کاهش قدرت خرید آنها نيز شده است.
 
وی با بیان اینکه نخستین اقدام دولت تدبیر و امید مسلما جهاد ضد تورمی‌ خواهد بود، افزود: دولت یازدهم می‌تواند با اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی از تزریق پول‌هاي بدون پشتوانه به جامعه جلوگیری کرده و  تورم حاصله را کاهش دهد.
 
کيامهر با بیان اینکه سیاست‌های ارزی کشور نیاز به اصلاحات زیر ساختی دارد،  تصریح کرد: با کاهش ارزش پول ملی در برابر نرخ ارز، اقتصاد کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است از این رو دولت یازدهم با کلید تدبیر و امید خود باید سیاست‌های پولی کشور را اصلاح  و از بانک مرکزی حمایت تمام عیار کند.
 
اين کارشناس مسائل اقتصادي با تاکيد بر اینکه تجربيات "حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني" در مذاکرات 1+5 می‌تواند در از بین رفتن تحریم‌های غرب کارساز باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش عظیمی از اقتصاد ما وابسته به اقتصاد جهان است باید با اتخاذ روش‌های خردمندانه فضایی مثبت در جهت فعال کردن صادرات محصولاتمان مهیا کنیم تا بتوانیم اقتصاد تک قطبی خود را به سمت اقتصاد چند بعدی هدایت کنیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اقتصاد ، تورم ، سیاست ، پول ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.