سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نگاه سليقه‌اي به کرسي‌هاي آزاد انديشي دانشجويان را به انفعال مي‌کشاند

"مسئول بسيج دانشجویان دانشگاه علامه طباطبايي" گفت: نگاه سليقه‌اي نسبت به فعاليت‌هاي دانشجويي بايد از عرصه دانشگاه حذف شود و عمل به قانون و آيين‌نامه‌ جايگزين آن شود.

مصطفي ملايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري ضعيف كرسی‌هاي آزادانديشي در دانشگاه‌ها اظهار داشت: مسئولان وزارت علوم، دانشگاهيان، فعالان دانشجويي و اساتيد صاحب نظري كه مي‌توانستند در اين عرصه ورود پيدا کنند، به واسطه محافظه‌کاري به مسئله کرسي‌هاي آزاد انديشي ورود پيدا نکردند.   
 
وي با تاکید بر لزوم توسعه كيفي و كمي كرسي‌هاي آزادانديشي در دانشگاه‌ها تصريح كرد: نگاه سليقه‌اي نسبت به فعاليت‌هاي دانشجويي بايد از عرصه دانشگاه حذف شود و عمل به قانون و آيين‌نامه‌ جايگزين آن شود که این امر مسلما موجب تشويق تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهيان براي ورود به فعاليت‌هاي دانشجويي و شرکت در کرسي‌هاي آزاد انديشي خواهد شد.   
 
اين فعال دانشجويي با بيان اينکه برخي دانشجويان قدرت شنيدن نظر مخالت را ندارند، گفت: دانشجوها بايد ترس از شکست در کلام و نظريه را از خود دور کرده و به مرور زمان و با تجربه بيشتر به روند کار خود ادامه و موانع را برطرف كنند.
 
مسئول بسيج دانشجویي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به برگزاری تنها 6 کرسي آزادانديشي در ترم تحصیلی گذشته به دلیل تمرکز بر نشست‌های انتخاباتی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به كلياتی که در برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برای 16 شهريور تا پايان دي ماه در نظر گرفته‌ایم، در هر 8 دانشکده‌ این دانشگاه هر ماه بين 20 تا 25 درصد از کرسي‌های آزادانديشي برنامه‌ریزی شده، اجرایی خواهد شد تا ما از عملکرد تشکلمان راضي شویم، همچنین کمک به دولت یازدهم برای خلق حماسه اقتصادي را نیز در این برنامه در نظر گرفته‌ایم.
 
انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.